واکنش‌های عصبی ضدانقلاب به نماهنگ «سلام فرمانده» / خبرگزاری جماران همپای رسانه های ضدانقلاب


ضدانقلاب در واکنش به نماهنگ سلام فرمانده عملیات‌های رسانه‌ای مختلفی را امتحان کرده است. از تمسخر مضمون و هدف این نماهنگ گرفته تا شایعه سازی در مورد خواننده این اثر در دستور کار رسانه‌های ضدانقلاب بوده است. اما همچنان این اثر در قلب و جان مخاطب رسوخ می‌کند و روز به روز بیشتر در جامعه نشر پیدا می‌کند.

5/24/2022 11:13:31 AM
کد خبر: 8647

به گزارش سارنا به نقل از فارس، نیمه شعبان مصادف با ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ بود، نماهنگی تحت عنوان «سلام فرمانده» با خوانندگی «ابوذر روحی» در لنگرود اجرا شد. سرودی با مضامین ساده و دلنشین. اگرچه مخاطب سنی این اثر "دهه نودی‌ها" هستند امّا فرم موسیقی این سرود باعث شده که بزرگتر‌ها نیز با کودکان خود هم‌نوا شوند. فیلم‌های این همخوانی نیز به شکلی گسترده در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.

مضمون این شعر خطاب به امام زمان است. شاید همین نکته باعث شد که سرود در بین آحاد مردم جا باز کند. امّا همین محبوبیت، واکنش‌ عصبی‌وار عده‌ای را برانگیخت. با موج سازی این نماهنگ میان مردم و مخصوصا کودکان جریان اصلاحات و مخصوصا ضدانقلاب تحلیل‌های متفاوتی ارائه کردند.

 

گافِ علینژاد و مجری منوتو؛ فرمانده کیست؟!

«علینژاد» و «یکی از مجریان زن منوتو» در واکنش به سرود «سلام فرمانده» سعی کردند عصبیت خود را پشت تمسخر پنهان کنند. مجری منوتو برای تمسخر این نماهنگ مدعی شد که رهبر انقلاب اسلامی برای آنکه کودکان به او فرمانده بگویند دستور داده است تا این نماهنگ را بسازند. علینژاد هم خط او را ادامه داد. با این حال سازندگان این نماهنگ در واکنش به این جوسازی‌ها کلیپ زیر را منتشر کردند:

نظام بدنبال منحرف کردن افکار عمومی از اعتراضات است!

شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» نیز در این مسیر بسیار فعال است و افراد مختلفی را تحت عنوان کارشناس برای تحلیل این "نماهنگ" دعوت کرده و از آنها مصاحبه گرفته است. یکی از همین به اصطلاح کارشناسان  به مجری این شبکه سعودی می‌گوید که نماهنگ بخشی از پروپاگاندای جمهوری اسلامی درباره سردار سلیمانی است.

او سپس مرزهای تحلیل را جابجا می‌کند و می‌گوید که نظام با این سرود درصدد است افکار عمومی مردم را از اعتراضات منحرف کند! 

در آخر نیز گفت که نظام تبلیغاتی جمهوری اسلامی شکست خورده، ولی نگفت که چرا باید برای این "جریان شکست خورده" برنامه بسازند و آن را تحلیل کنند؟  

 

نظام با سوء استفاده از کودکان به دنبال بازپس گیری خیابان‌هاست! 

همین کارشناس وارد حوزه فرم می‌شود و  می‌گوید ساختار شعری سرود اصلاً درست نیست. در آخر نیز از نظر محتوایی گفت که سرود جنگ طلبانه است.

فرد دیگری در گفتگوی تصویری با شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» گفت که محتوای سرود «سلام فرمانده» دعوت به جنگ است و این «سوءاستفاده از حقوق کودک» است!

وی در مسیر تحلیل خود، واژه جدید «سرباز-کودک سازی» را نیز استفاده می‌کند. این فرد در ادامه در تحیلیلی دیگر می‌گوید نظام در حال از دست دادن خیابان‌ها و میدان‌هاست و «سلام فرمانده» راهی است که نظام از طریق آن خیابان‌ها را پس بگیرد! 

 

بی بی سی:‌ پیامدهاى زیانبارى دارد

بی بی سی فارسی نیز به نقل از یک پژوهشگر ادعایی دین نوشت: «درک و برداشت کودک از مفاهیم دینى با بزرگسالان یکسان نیست و اگر مفاهیم دینی برای دانش‌‏آموزان دوره ابتدایى به گونه‌‏اى حساب‌شده صورت نگیرد، می‌تواند پیامدهاى زیانبارى به دنبال داشته باشد.»

 

حمله به ارکان نظام با نقاب دفاع از امام!

در داخل نیز برخی نتواسنتند عناد خود نسبت به این سرود را پنهان کنند. خبرگزاری «جماران» وابسته به موسسه حفظ و نشر آثار امام(!) نیز در همین طیف است.  این خبرگزاری روز ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ با نقاب طرفداری از امام به این سرود تاخت و آن را شروع امام زدایی سیستماتیک در نظام دانست. 

 


حمله خبرگزاری جماران به سرود «سلام فرمانده» با نقاب طرفداری از امام

 

این خبرگزاری روز ۳۱ اردیبهشت نیز مطلب دیگری تحت عنوان «چرا سلام فرمانده را یک اثر ایرانی نمیدانم؟»  منتشر کرد. این خبرگزاری مشابه رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی در نقد خود نوشت که این سرود از صدر تا ذیل مشحون از ادبیات و منطق نظامی‌گری است. 

هرچند خط و ربط این مطلب با رسانه‌های ضدانقلاب همسویی دارد اما این نوشتار مربوط به خبرگزاری وابسته به موسسه‌ای با بودجه‌های میلیاردی است که وظیفه‌اش  «حفظ و نشر آثار امام» است و ریاست آن نیز برعهده سید حسن مصطفوی (نوه امام) است.  

 


ادبیات خبرگزاری جماران درباره سرود «سلام فرمانده»

 

اتهام‌زنی شنیع توسط یک اکانت توئیتری با هویت نامعلوم

ترور شخصیتی خواننده نماهنگ «سلام فرمانده» نیز استارت زده شد. با همان فرمول سابق! اکانتی با هویت نامعلوم در توئیتر اتهامی شنیع به «ابوذر روحی» خواننده این اثر وارد کرد.

«میرحسینی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود اکیداً اتهام به «ابوذر روحی» را از اساس تکذیب و اعلام کرد که اصلاً چنین پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود تشکیل نشده است. این اکانت تقلبی، پرونده‌ای را فاش کرد که اصلاً وجود خارجی ندارد. در سابقه چنین اکانت‌هایی حرکت‌های مشابهی را نیز می‌توان یافت؛ ماجرای کذب زمستان گذشته با عنوان رابطه یک زن یهودی با ۱۰۰ مقام جمهوری اسلامی را به خاطر بیاورید.

این اقدامات نشان دهنده این است که سرود بر قلب‌ها نشسته است. موضوعی که کام  این عده را تلخ کرده است. نقلی از شهید بهشتی با این عنوان وجود دارد که «به آمریکا بگویید عصبانی باش و از عصبانیت خود بمیر. ملت ما همین است که می‌بینی». حالا می‌توان جای کلمه آمریکا نام پادوهای آن را گذاشت و همین جمله را دوباره خواند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.