آتش در خرمن اشغالگران/ رژیم صهیونیستی چگونه زیر ضربه امنیتی رفت؟


رژیم صهیونیستی در چندوقت اخیر ضربات مهلکی را تحمل کرده است. هرچند فشار سنگین این رژیم جهت مسکوت گذاشتن این ضربات باعث شده ابعاد این رخدادها برد رسانه‌ای بالایی پیدا نکند با این حال گزارش‌های مختلف حاکی از تحمل ضربات سنگین توسط این رژیم است.

6/13/2022 12:02:08 PM
کد خبر: 8699

به گزارش سارنا به نقل از فارس، وسعت قلمرو رژیم صهیونیستی ۲۲ هزار کیلومتر مربع است. یعنی مساحتی به اندازه استان زنجان در ایران. کل جمعیت صهیونیست‌ها نیز به اندازه دوسوم تهران ۱۵ میلیونی است. پشتیبانی یک عملیات ضدامنیتی در این وسعت محدود و تحت نظارت لحظه‌ای سازمان امنیت داخلی شاباک تقریباً امری محال است. امّا هرگونه ضربه موفق در داخل قلمرو تبدیل به معضل امنیت داخلی رژیم خواهد شد. 

فرمانده سپاه درباره ژئوپلیتیک اسرائیل گفت:‌ «اسرائیل یک نوار باریک است؛ هر اقدام تاکتیکی در آن می‌تواند یک شکست استراتژیک برای صهیونیست‌ها باشد.»

چند ماهی است که اسرائیل از داخل زیر ضرب رفته است. برخی اخبار حاکی از آن است که افسران اطلاعاتی رژیم نیز در اقلیم کردستان و ابوظبی مورد هدف قرار گرفته‌اند. 

روزنامه کیهان در این باره نوشت: اگر ماه رمضان امسال را یکی از پرتلفات‌ترین ماه‌ها برای صهیونیست‌ها در چند سال گذشته عنوان کنیم، اغراق نکرده‌ایم. البته از چند هفته قبل از ماه رمضان تنش‌ها در مناطق مختلف فلسطین به‌ویژه مسجدالاقصی تشدید شده بود و تقریبا هیچ منطقه‌ای از فلسطین برای مقابله با صهیونیست‌ها آرام و قرار نداشته است. 

آتش‌سوزی در دانشکده افسری ارتش رژیم صهیونیستی

شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب ۱۷ خرداد از وقوع یک آتش‌سوزی در غذاخوری «دانشکده افسری ۱» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. علت این آتش‌سوزی هنوز اعلام نشده است.

یک پایانه مسافری رژیم دچار حریق شد؛ ۱۸ اتوبوس در آتش سوخت

یک ایستگاه‌ اتوبوس در شهر «صفد» واقع در شمال اراضی اشغالی دچار حریق شد که در پی آن ۱۸ اتوبوس به طور کامل در آتش سوخت. رسانه‌های رژیم  علت حادثه را هنوز مشخص نکرده‌اند.  تا این لحظه از دستگیری گروه یا فرد عامل گزارشی از سوی رژیم مخابره نشده است. 

 

آتش سوزی گسترده در منطقه‌ی صنعتی دره اردن

روز سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ آتش‌سوزی بزرگی در یک منطقه صنعتی در «شلومتزیون» در دره اردن رخ داده است. ساختمان دچار حریق کارخانه‌ حاوی مواد شیمیایی خطرناک بود. روزنامه اورشلیم پست گزارش داد که بیش از ۳۰ تیم آتش‌نشانی تلاش کردند تا آتش در این منطقه صنعتی خطرناک را مهار کنند. ارتش اسرائیل بلافاصله تمامی مراکز را تعطیل کرد و از ساکنان شهرهای یافیت و ماسواه و دیگر شهرهای نزدیک خواست منازل خود را ترک نکنند.

مرکز فرقه ضاله بهائیت در آتش سوخت!

روز جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ بود که رسانه‌های عبری زبان از آتش سوزی مهیب در «عکا» واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. «عکا»  مرکز جهانی فرقه ضالّه بهائیت است. 

بیت‌العدل بهائیان در نامه‌ای به محافل روحانی بهائیت خبر داد که این آتش سوزی در مقبره «عبدالبها» رخ داده است. عبدالبهاء (عباس افندی) رهبر مدفون فرقه بهائیت در عکا اسرائیل است. این مقبره به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است. 

 

 

 

۳ آتش‌سوزی متوالی در بندر «حیفا»

 روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت یک مخزن سوخت در شهر بندری «حیفا» دچار حریق شد. این مخزن در میان دیگر مخازن سوخت واقع در تأسیسات نفتی منطقه «کریات حائیم» در حیفا واقع شده بود. طبق روال معمول سکوت خبری رسانه‌های رژیم صهیونیستی، گفته می‌شود این بار نیز ارتش این رژیم دستور سانسور جزئیات این حادثه را داده است.

روز ۴ خرداد نیز رسانه‌های رژیم بار دیگر از وقوع آتش‌سوزی در یک مخزن سوخت در «حیفا» خبر دادند. این مخزن در میان دیگر مخازن سوخت واقع در تأسیسات نفتی «سونول» در منطقه «شمن» در حیفا واقع شده که به مناطق مسکونی نیز نزدیک است. رسانه‌های رژیم سکوت خبری را در دستور کار قرار دادند. 

پس از این واقعه حادثه‌ای در کارخانه کشتی‌سازی در بندر حیفا به وقوع پیوست. با این حال اسرائیل مانع انتشار اخبار دقیق این مسئله شده است. 

 

حریق گسترده در یکی از مناطق بزرگ صنعتی رژیم

منطقه‌ صنعتی شهر قلنسوه در استان مرکزی سرزمین‌های اشغالی دچار حریق گسترده شد. العالم در این باره نوشت:‌ منطقه صنعتی قلنسوه یکی از مناطق بزرگ صنعتی در استان مرکزی رژیم صهیونسیتی می‌باشد که از جهاتی قطب صنایع چوب این استان هم محسوب می‌گردد.

 

عملیات مسلحانه ۴۰ روزه داخل قلمرو صهیونیستی 

شدیدترین موج عملیات‌های فلسطینی‌ها علیه ساکنان اشغالگر در بازه زمانی اول فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱  به وقوع پیوست. کانال ۱۴ تلویزیون رژیم در همین رابطه گزارش داد که طی این بازه زمانی۴۰ روزه ۱۵ صهیونیست کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این عملیات‌ها از این جهت حائز اهمیت است که بزرگترین تبلیغ رژیم صهیونیستی برای اتباع خود «امنیت» است و وقوع هرگونه ناامنی موجی از مهاجرت معکوس را در سرزمین‌های اشغالی به همراه دارد.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» با اشاره به آغاز شدیدترین موج عملیات فلسطینی‌ها نوشت که احساس امنیت در این قلمرو به پایین‌تر سطح از زمان عملیات السور الواقی (دیوار بازدارنده) در سال ۲۰۰۲ رسیده است. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.