دستور رئیس‌جمهور برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در شورای راهبری دانش‌بنیان


در نخستین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان، رئیس جمهور از سازمان برنامه و بودجه خواست تا به فوریت، مراحل قانونی افزایش سرمایه صندوق نوآوری را در دستور کار خود قرار دهد.

7/2/2022 4:49:05 PM
کد خبر: 8798

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، دکتر "علی وحدت" رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از تأکید و تأیید شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان بر لزوم افزایش سرمایه این صندوق خبر داد و گفت: در نخستین جلسه این شورا که عصر پنجشنبه برگزار شد، رئیس جمهور از سازمان برنامه و بودجه خواست تا به فوریت، مراحل قانونی افزایش سرمایه صندوق نوآوری را که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و قانون بودجه 1401نیز به آن اشاره شده است، در دستور کار خود قرار دهد.

وحدت با اعلام این خبر و با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان در عصر روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهوری، گفت: در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام ‌گرفته در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان ارائه و یکی از مهم‌ترین مباحثی که در این میان مطرح شد و آیت‌الله رئیسی نیز بر آن تاکید بسیار کردند، مسئله لزوم افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان مهم‌ترین نهاد تامین مالی زیست‌بوم فناوری در کشور بود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: در این جلسه رئیس‌جمهوری با توجه به نامگذاری سال جاری به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، به اهتمام دولت سیزدهم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌های فعال در زیست‌بوم نوآوری کشور اشاره و بر این نکته تاکید کردند که سرمایه کنونی صندوق نوآوری، پاسخگوی نیازهای فزاینده شرکت‌های دانش‌بنیان نیست و با عبور تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از مرز 6800 شرکت، لازم است سرمایه صندوق افزایش یابد.

وی گفت: در این جلسه دکتر رئیسی از سازمان برنامه و بودجه خواستند تا به فوریت و جدیت نسبت به افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام کند. لزوم افزایش سرمایه صندوق نیز سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی، هم در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و هم در قانون بودجه کشور به تصویب رسیده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.