رسانه اسرائیلی: تحقیقات ارتش نشان از شکست در رهگیری پهپادهای حزب‌الله دارد


یک رسانه اسرائیلی فاش کرد، تحقیقات ارتش اسرائیل نشان می‌دهند روند رهگیری پهپادهای حزب‌الله که به‌سوی سکوی گازی کاریش در حرکت بودند با شکست مواجه شده است.

7/5/2022 8:15:12 AM
کد خبر: 8812

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، پایگاه عبری‌زبان واللا نیوز در گزارشی به نقل از منابع آگاه در ارتش اسرائیل خبر داد، تحقیقات اولیه که توسط ارتش اسرائیل در رابطه با رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین حزب‌الله لبنان در روز شنبه انجام گرفته است، نشان از شکست بزرگی در سرنگون‌سازی آن دارد.

«امیر بوحبوط» خبرنگار بخش نظامی این پایگاه اطلاع‌رسانی درباره این عملیات که روز شنبه علیه سکوی گازی کاریش انجام شد، نوشت: جنگنده‌های اسرائیلی نتوانستند این سه پهپاد را سرنگون کنند.

در روایت این خبرنگار اسرائیلی ادعا شده است: واحد نظارت هوایی ارتش اسرائیل موفق شد پرواز هواپیماهای بدون سرنشین حزب‌الله را کشف و رصد کند، در پی آن به دو جنگنده اف16 اسرائیلی دستور داده شد از پایگاه هوایی رامات دیوید به هوا برخیزند و آماده سرنگونی آنها شوند.

اما براساس تحقیقات انجام‌گرفته توسط ارتش اسرائیل، جنگنده‌های اسرائیل فقط توانستند یکی از هواپیماهای بدون سرنشین را سرنگون کنند و برای رهگیری دو هواپیمای دیگر با مشکل مواجه شدند.

به‌اعتراف این رسانه عبری‌زبان، دو پهپاد دیگر حزب‌الله برای مدتی از دید و رصد خارج شدند تا آن که بر فراز سکوی گازی کاریش ملاحظه شدند، در اینجا بود که یکی از جنگنده‌ها به‌سوی آنها موشکی را شلیک کرد اما به آن اصابت نکرد.

به‌زعم مسئولین اسرائیلی یکی از دلایل ناکامی این رهگیری پرواز این پهپادها در ارتفاع بسیار پایین بود همین امر باعث شد مأموریت سرنگونی دو پهپاد باقی‌مانده به نیروی دریایی محول شود، کشتی جنگی "ستیلیم" که در منطقه حضور داشت، وارد عملیات شد و بعد از تخلیه منطقه از پروازهای هوایی این کشتی به‌سوی دو هواپیمای بدون سرنشین موشک‌هایی را شلیک کرد و آنها را مورد اصابت قرار داد.

خبرنگار اسرائیل دیفنس پایگاه اطلاع‌رسانی تخصصی نظامی در رژیم صهیونیستی هم امروز دوشنبه در یادداشتی اعتراف کرد، حزب‌الله با اعزام این هواپیماهای بدون سرنشین موفق شد جبهه جدیدی را به‌روی اسرائیل بگشاید که باید آن را جنگ میادین گازی توصیف کرد.

دان آرکین در این رابطه اذعان کرد: حزب‌الله بعد از تحولاتی که در توانمندی‌های خود به وجود آورده است دیگر خطراتش صرفاً تهدیدهای شکلی محسوب نمی‌شوند.

رسانه‌های عبری‌زبان طی دو روز گذشته نیز نسبت به شلیک شمار زیادی از پهپادها از سوی حزب‌الله به‌سوی تأسیسات اسرائیلی ابراز نگرانی کردند، به‌اعتقاد کارشناسان اسرائیلی قیمت پهپادهای حزب‌الله در مقابل موشک‌های شلیک‌شده برای سرنگونی آنها بسیار ناچیز است و صرف به‌کارگیری همین حربه حتی بدون اصابت به اهداف هم زیان‌های زیادی می‌تواند، حداقل از لحاظ اقتصادی به ارتش اسرائیل وارد کند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.