درپی تیراندازی ایلینوی؛

بایدن وعده مقابله با خشونتهای مرگبار در آمریکا را تکرار کرد


جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باز هم وعده مقابله با خشونت های مرگبار در این کشور را تکرار کرد.

7/5/2022 8:27:53 AM
کد خبر: 8819

به گزارش سارنا به نقل از مهر، در پی تداوم تیراندازی و خشونت های مرگبار در آمریکا، جو بایدن رئیس جمهور این کشور باز هم وعده مقابله با این خشونت ها را تکرار کرد.

بر اساس این گزارش، جو بایدن گفت که علیرغم نخستین تغییر طی ۳۰ سال گذشته پیرامون بکارگیری سلاح در آمریکا همچنان اقدامات زیادی برای تحقق غلبه بر «بیماری خشونت های مسلحانه» در این کشور باقی مانده است.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای پیرامون حادثه تیراندازی در حومه شیکاگو افزود: بتازگی نخستین طر ح مهم برای اصلاح قانون سلاح را که توسط دو حزب طی ۳۰ سال گذشته ارائه شده بود امضا کردم که می تواند جان افراد را نجات دهد اما هنوز اقدامات زیادی برای انجام وجود دارد و از مقابله با بیماری خشونت های مسلحانه دست نخواهم کشید.

گفتنی است که در تازه ترین خشونت های مرگبار در آمریکا، در حادثه تیراندازی در ایالت ایلینوی واقع در آمریکا، تعدادی از مردم هدف قرار گرفتند.

مقامات آمریکا در این خصوص گفتند که پلیس به یک تیراندازی جمعی گزارش شده در رژه روز استقلال در حومه شیکاگو واکنش نشان داده است.

گزارش ها حاکی از آن است که چندین نفر در جریان رژه ۴ جولای در «هایلند پارک» در ایلینوی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که این حادثه به برجا ماندن ۶ کشته و ۲۴ زخمی منجر گردید.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیراً و پیش از سفر به اروپا، طرح دو حزبی کنگره برای محدودیت خرید و فروش و آزادی حمل سلاح را امضاء کرد تا با این اقدام، مصوبه مذکور در این کشور به قانون اجرایی تبدیل شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.