سفر وزیر خارجه قطر به تهران/ امیرعبداللهیان: توافق تنها بر مبنای درک مشترک و رعایت منافع متقابل ممکن است


حسین امیرعبداللهیان در گفت‌و‌گو با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که توافق تنها بر مبنای درک مشترک و رعایت منافع متقابل ممکن است.

7/6/2022 12:15:31 PM
کد خبر: 8830

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماسی تلفنی با جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص ادامه و مسیر مذاکرات صحبت کرد.

وی در صفحه شخصی خود نوشت: «امشب با جوزف بورل گفت‌و‌گوی تلفنی داشتم. توافق تنها بر مبنای درک مشترک و رعایت منافع متقابل ممکن است. برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار، مسیر مذاکرات را ادامه می‌دهیم. آمریکا باید مشخص کند خواهان توافق است یا به‌دنبال تکرار یک‌طرفه خواسته‌های خود است، هر دو، همزمان با هم ممکن نیست.»

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اعلام کرد امروز  "شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی"، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر به تهران سفر می‌کند و با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی توضیح داد: «با توجه به روابط بسیار خوب و رو به گسترش ایران و قطر، در دیدار مقام قطری با دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، علاوه بر روابط دوجانبه، موضوعات مورد علاقه در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.»

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.