دشنام، خشونت و تجاوز؛ رسوایی‌های ارتش اسرائیل همچنان ادامه دارند


روز به روز بر دامنه رسوایی‌های ارتش اسرائیل از خشونت‌های فیزیکی و اهانت گرفته تا تجاوز به دختران نظامی افزوده شده و با وجود اعمال بایکوت‌های شدید به رسانه‌ها درز پیدا می‌کند.

7/13/2022 9:00:59 AM
کد خبر: 8857

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی از انحلال یکی از واحدهای مهندسی ارتش اسرائیل به دلیل سوء رفتار شدید با سربازان و ضرب و شتم و اهانت به آنها خبر داد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان ارتش اسرائیل در یک اقدام که طی سال‌های گذشته بی سابقه محسوب می شود، یکی از واحدهای مهندسی خود را به دلیل به دلیل رفتارهای بسیار اهانت آمیز و بکار گیری الفاظ بسیار رکیک،  خشونت فیزیکی و محرومیت سربازان از حداقل حقوق منحل و نیروهای آن را به یگان‌های دیگر منتقل کرد.

براساس این گزارش، واحد 605 مهندسی ترابری ارتش اسرائیل منحل و ده‌ها سرباز و درجه دار آن در واحدهای دیگر تقسیم می‌شوند.

ماموریت روتین این واحد در زمان جنگ راه اندازی و بکارگیری ادوات مهندسی مانند بلدوزرها است که باید همراه با تانک‌ها و نیروهای پیاده در خاک دشمن پیشروی کنند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، واحد 605 به دلیل فشار زیادی که به سربازان آن وارد شده و سلب حقوق آنها از جمله ممنوعیت خوابیدن بر روی تخت‌های طبقه پایین، ممنوعیت خوردن لبنیات و حتی ممنوعیت حمام کردن پیش از نظامیان ارشد تر، منحل شده است.

از سوی دیگر در یک رسوایی بزرگتر پایگاه اطلاع رسانی نیوز اسرائیل در خبری اعلام کرد، یکی از نظامیان زن اسرائیلی که شکایت هایش نسبت به تجاوز افراد ما فوق به او به جایی نرسیده بود، با اسلحه فرمانده خود دست به خودکشی زد.

رامی یتسهار در گزارش خود در رابطه با این حادثه که چند ماه پیش رخ داده بود نوشت، یک نظامی زن با سلاح فرمانده خود دست به خودکشی زد، این یک فاجعه است زیر این زن پیش از پایان دادن به زندگی خود اعلام کرده بود که مورد تجاوز قررا گرفته است اما چون این اقدام خارج از پایگاه نظامی رخ داده بود، به این شکایت وی ترتیب اثری داده نشد.

در ادامه گزارش آمده است، بعد از وقوع حادثه هم ارتش اسرائیل خود کار تحقیقات را به عهده گرفته و اجازه انتقال اطلاعات مربوط به این حادثه را به پلیس نداد، ارتش اسرائیل حتی اجازه انتقال این نظامی را به بخش اورژانس هم نداده بود.

با این حال ارتش اسرائیل اعلام کرد بسیاری از فرماندهان و افسران واحدی که این زن در آن خدمت می کرد را مورد بازجویی قرار داده تا صحت و سقم ادعای او در مورد مورد تجاوز قرار گرفتن را مشخص کند.

به گفته همکار این زن نظامی، او از 10 روز قبل شرایط روحی بدی پیدا کرده بود و به فرمانده خود خبر داد که خارج از پایگاه به او تجاوز شده است اما با این حال هیچ اقدامی برای رسیدگی به شکایت او صورت نگرفت و حتی کمک روانی هم به وی صورت نگرفت.

او حتی یک روز قبل از روز مرگش هم دست به خودکشی زده بود و بر اثر آن به بیمارستان منتقل شده بود.

به نوشته این رسانه، حادثه مذکور روز 25 آوریل 2022 رخ داد و جسد بی جان این نظامی در واحد محل خدمتش کشف شد.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی معمولا اجازه انتشار فوری اخبار مربوط به رسوایی های خود  را نداده و تمام تلاش خود را برای سرپوش نهادن بر این رسوایی ها به کار می‌گیرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.