رئیسی: مبارزه جانانه ایران با تروریسم تجربه موفقی بوده است/ روند آستانه توانسته پاسخ خوبی برای امنیت سوریه داشته باشد


رئیس‌جمهور گفت: معتقدیم که فرمت روند آستانه موفق بوده و توانسته پاسخ خوبی برای امنیت سوریه داشته باشد و این روش باید ادامه یابد؛ و همکاری سه کشور و دیگر کشورهای منطقه ادامه یابد تا حاکمیت سوریه ثبات یابد.

7/20/2022 9:32:51 AM
کد خبر: 8898

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در نشست خبری بعد از هفتمین نشست سران کشورهای ضامن روند آستانه که با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت:

در این نشست محوریت مباحث مطرح شده از جانب روسای سه کشور تأکید بر حاکمیت سوریه، تمامیت ارضی این کشور و بر این بود که حاکمیت سوریه باید بر تمام نقاط این کشور وجود داشته باشد.

وی افزود: حضور آمریکایی‌ها در شرق فرات وجهی ندارد و باید از آن‌جا خارج شوند و همه نقاط سوریه تحت حاکمیت دولت قانونی مستقر قرار بگیرد. بر مبارزه با تروریسم و همکاری کشورها در این مهم تأکید کردیم.

رئیس‌جمهور گفت: جریان‌های تروریستی امنیت منطقه را به خطر انداختند و مبارزه جانانه جمهوری اسلامی ایران با این جریانات تجربه موفقی بود؛ خدا روح شهید حاج قاسم سلیمانی را شاد کند که نماد ایستادگی و مبارزه با تروریسم بود. کشورها در این زمینه تلاش کرده‌اند اما بازهم ضرورت دارد این کار ادامه یابد و درباره نگرانی‌هایی که وجود دارد، عزم جدی کشورها را می‌طلبد و یقین داریم این عزم و مبارزه بی‌امان موفقیت‌آمیز خواهد بود.

رئیسی بیان کرد: ما هم‌چنین بر تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم مظلوم سوریه تأکید کردیم و از سوی اعضا تأکید شد که باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مظلوم سوریه اقدام و تلاش شود. هم‌چنین تلاش شود اقدامی که نقض حاکمیت سوریه را می‌کند، انجام نگیرد.

وی خاطر نشان کرد: هم‌چنین ما بر محکومیت حملات رژیم صهیونیستی و ضرورت توقف این حملات به سوریه تاکید کردیم؛ این حملات به مردم و ارتش سوریه نقض حاکمیت سوریه و برخلاف قوانین بین‌المللی است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: همکاری سه کشور روسیه، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران و دولت مستقر سوریه ضرورت دارد تا آن‌چه گفته شد، دنبال شود.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: معتقدیم که فرمت روند آستانه موفق بوده و توانسته پاسخ خوبی برای امنیت سوریه داشته باشد و این روش باید ادامه یابد؛ و همکاری سه کشور و دیگر کشورهای منطقه ادامه یابد تا حاکمیت سوریه ثبات یابد و از آرامش برخوردار شوند. هم‌چنین تاکید کردیم که زمینه برای بازگشت پناهجویان به کشورشان نیز فراهم شود.

وی هم‌چنین اعلام کرد که نشست بعدی روند آستانه به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.