دختران هندبال ایران: حضور در قهرمانی جهان تجربه بزرگی بود


ملی‌پوش هندبال ایران گفت: حضور در مسابقات قهرمانی جهان حس خیلی خوبی برای ما بود و توانستیم با تیم‌های بزرگی که در صدر جدول دنیا هستند رقابت کرده و سطح و جایگاه خود را پیدا کنیم.

8/9/2022 1:01:21 PM
کد خبر: 9010

ملی‌پوش هندبال ایران گفت: حضور در مسابقات قهرمانی جهان حس خیلی خوبی برای ما بود و توانستیم با تیم‌های بزرگی که در صدر جدول دنیا هستند رقابت کرده و سطح و جایگاه خود را پیدا کنیم.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، تیم ملی هندبال دختران ایران با کسب عنوان شانزدهم به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی مقدونیه شمالی در حال برگزاری است پایان داد. این اولین حضور دختران زیر ۱۸ سال هندبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان بود که آنها با دو پیروزی و یک شکست در مرحله مقدماتی تاریخ سازی کردند و به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه یافتند.

دختران ایران در مرحله گروهی این مسابقات با مقدونیه شمالی، ازبکستان و سنگال همگروه بودند که مقابل ازبکستان با نتیجه پرگل ۴۷ بر ۳۱ و برابر سنگال با حساب ۳۹ بر ۲۹ پیروز شدند و با نتیجه ۱۹ بر ۳۱ مقابل مقدونیه شکست خوردند.

آنها در دور دوم این مسابقات با ایسلند و سوئد همگروه شدند که مقابل ایسلند با نتیجه ۱۷ بر ۲۸ و مقابل سوئد با حساب ۱۹ بر ۳۹ شکست خوردند. بعد از این دو شکست برای قرارگیری در جایگاه ۱۳ تا ۱۶ مقابل رومانی با نتیجه ۳۰ بر ۳۸ شکست خوردند. برزیل آخرین حریف آنها در این مسابقات بود که با حساب ۲۶ بر ۲۹ مغلوب شدند و در رده شانزدهم ایستادند.

ملی‌پوشان هندبال ایران بعد از آخرین دیدارشان مقابل برزیل، حضور در این مسابقات را تجربه بزرگی خواندند.

در ادامه گفت و گوی مائده عشاقی بازیکن گوش چپ و شقایق چراغی بازیکن خط زن تیم ملی را با ایسنا می‌خوانید:

دختران هندبال ایران: حضور در قهرمانی جهان تجربه بزرگی بود
مائده عشاق بازیکن شماره ۸۸ 

مائده عشاقی در مورد آخرین بازی تیم ملی هندبال دختران نوجوان مقابل برزیل در قهرمانی جهان اظهار کرد: بازی خیلی خوبی بود، ما در نیمه اول بازی را به نفع خود به پایان رساندیم. در نیمه دوم هم تا دقیقه ۱۵ بازی را در دست داشتیم و همه چیز خوب پیش می‌رفت اما بعد از آن خسته شدیم و متاسفانه موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. البته ما از نظر آمادگی جسمانی کم نیاوردیم و خوب بازی کردیم اما نیمه دوم از نظر ذهنی عقب ماندیم که باعث شد بازی را تنها با سه اختلاف واگذار کنیم.

بازیکن گوش چپ تیم ملی هندبال دختران نوجوان در ادامه گفت: این اولین حضور ما در مسابقات قهرمانی جهان بود. تجربه خیلی خوبی برای تک تک دختران ایران بود. ما مقابل تیم‌های بزرگ خارجی توپ زدیم و این فرق ما با دیگر دختران هندبال ایران خواهد بود. ما از این تجارب در سایر مسابقات استفاده خواهیم کرد و روز به روز بهتر خواهیم شد.

دختران هندبال ایران: حضور در قهرمانی جهان تجربه بزرگی بود
شقایق چراغی بازیکن شماره ۱۰

شقایق چراغی خط زن تیم ملی هندبال دختران نوجوان نیز به ایسنا گفت: بازی خیلی خوبی بود. ما اوایل بازی از تیم برزیل جلو بودیم اما در نیمه دوم با اشتباهات فردی و گروهی این بازی را واگذار کردیم. آنها دائم تاکتیک خود را تغییر می‌دادند و شرایط حمله و دفاع آنها سبب شد تیم ما بهم بریزد و نتوانیم آن برنامه‌ای که داریم را اجرا کنیم.

وی در خصوص حضور تیم ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: خیلی اتفاق خوبی است که دختران ایران برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شدند. ما توانستیم با تیم‌های بزرگی که در صدر جدول هندبال دنیا هستند رقابت کنیم و سطح و جایگاه خود را پیدا کنیم. حضور در این مسابقات حس خیلی خوب و کسب رتبه شانزدهم هم تجربه بزرگی برای ما بود. امیدوارم که بتوانیم در سال‌های آینده در سطوح دیگر هم به این مسابقات بیاییم و جایگاه بهتر و بالاتری کسب کنیم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.