رئیس بانک مرکزی: آرامش در بازار ارز حاکم است/ احتمال اختصاص ارز به زوار اربعین


رئیس کل بانک مرکزی گفت: آرامش خوبی در بازار ارز حاکم است و در چهار ماه اول امسال حدود ۱۴ میلیارد دلار تامین ارز داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود ۸۰ درصد رشد داشتیم.

8/10/2022 12:14:17 PM
کد خبر: 9017

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 19 مرداد 1401) هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت:  درباره وام ازدواج به بانک‌ها اعلام شده از زمانی که مدارک متقاضی کامل باشد، نهایتا تا ده روز باید وام واریز شود و اگر بانکی این اقدام را انجام نمی‌دهد، باید به بانک مرکزی اعلام شود تا برخورد کنیم.

وی هم‌چنین درباره آخرین وضعیت بازار ارز  عنوان کرد: آرامش خوبی در بازار ارز حاکم است و در چهار ماه اول امسال حدود 14 میلیارد دلار تامین ارز داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود 80 درصد رشد داشتیم.

صالح‌آبادی بیان کرد: از زمانی که نماد روبل و ریال در بازار توافقی تعریف شد، از همان روز تا امروز حدود روزانه 2 میلیون روبل در این بازار معامله شده و این میزان افزایش خواهد یافت و این شروع خوبی بود که به مرور صادرکنندگان وارد این بازار می‌شوند. استفاده از ارزهای دیگر هم در حال بررسی است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: یکی از موضوعات در دست بررسی، تامین ارز اربعین است که هنوز جمع‌بندی نشده و روی مسأله کار می‌کنیم تا  امسال زوار اربعین از ارز دینار استفاده کنند و در زمان خود اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.