ناسا مطالعه روی یوفوها را آغاز می‌کند


ناسا به شکل رسمی اعلام کرده است که انجام مطالعات روی یوفوها اولویت بالایی برای این سازمان دارد و اکنون یک مطالعه علمی بسیار دقیق را در مورد وجود یوفوها آغاز خواهد کرد.

8/21/2022 11:45:45 AM
کد خبر: 9085

ناسا به شکل رسمی اعلام کرده است که انجام مطالعات روی یوفوها اولویت بالایی برای این سازمان دارد و اکنون یک مطالعه علمی بسیار دقیق را در مورد وجود یوفوها آغاز خواهد کرد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا و به نقل از آی‌ای، ناسا در ماه ژوئن اعلام کرد که تحقیقات علمی را در مورد یوفوها که در زبان عامه به بشقاب پرنده‌ مشهور شده‌اند و در زبان علم به عنوان "اشیای پرنده ناشناس" یا "پدیده‌های هوایی ناشناس"(UAP) شناخته می‌شوند، آغاز خواهد کرد.

به گفته مقامات ناسا در آن زمان، اهداف اولیه این مطالعه، شناسایی و توصیف داده‌های موجود در مورد یوفوها، ترسیم بهترین روش‌ها برای جمع‌آوری مشاهدات در آینده و تصمیم‌گیری در مورد این است که ناسا چگونه می‌تواند از چنین داده‌هایی برای پیشبرد درک ما از این پدیده‌های گیج‌کننده آسمانی استفاده کند.

"دیوید اسپرگل" اخترفیزیکدان مسئول این مطالعه خواهد بود. او رئیس "بنیاد سایمونز" در شهر نیویورک است. پیش‌بینی می‌شود که این مطالعه از پاییز امسال شروع شود و کمی بیش از ۱۰۰ هزار دلار هزینه داشته باشد و تقریباً ۹ ماه به طول بیانجامد.

اکنون نمایندگان ناسا در یک جلسه در روز چهارشنبه ۱۷ اوت گفتند که این آژانس فضایی سخت کار می‌کند تا به برنامه "اداره ماموریت علمی"(SMD) پایبند باشد.

"دانیل ایوانز" معاون پژوهشی اداره ماموریت علمی ناسا روز چهارشنبه در این جلسه گفت که ما با تمام قوا در زمینه آماده‌سازی مطالعه یوفوها گام برمی‌داریم. وی افزود: این واقعا برای ما مهم است و ما اولویت بالایی برای آن قائل هستیم.

به گفته "ایوانز"، گروه این مطالعه از ۱۵ تا ۱۷ نفر تشکیل خواهد شد. این افراد شامل برخی از دانشمندان برجسته جهان، کارشناسان داده، متخصصان هوش مصنوعی و کارشناسان ایمنی هوافضا می‌شوند که به ما خواهند گفت چگونه تمرکز کامل علم و داده‌ها را در مورد یوفوها اعمال کنیم.

بعد از این جلسه، "ایوانز" و گروهش قصد داشتند "بیل نلسون" مدیر ناسا با برگزیدگان برتر برای تشکیل گروه مطالعه مصاحبه کند. در صورتی که "نلسون" تاکنون آنها را تایید کرده باشد، روند انتصاب رسمی اعضای گروه مطالعه یوفوها اکنون آغاز شده است.

چند ماه پیش یک جلسه استماع نادر و تاریخی در کنگره آمریکا درباره مشاهده "اشیای پرنده ناشناس" یا یوفوها برگزار شد و گزارشی منتشر شد که توسط مدیر شورای اطلاعات ملی گردآوری شده بود و بیش از ۱۴۰ شیء پرنده را فهرست‌بندی کرده بود که مقامات قادر به شناسایی آنها نبودند.

این گزارش ۹ صفحه‌ای و جلسه استماع کنگره جزئیات کمی داشت و هیچ نتیجه قطعی در مورد این اشیای پرنده که بسیاری از آنها توسط هوانوردان نیروی دریایی مشاهده شده بودند، به دست نیامد. مقامات گفتند که هیچ مدرکی پیدا نکردند که نشان دهد این اشیای پرنده ناشناس، نوعی فناوری پیشرفته هوافضا متعلق به چین، روسیه یا سایر کشورها هستند. همچنین هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آنها از منابع فرازمینی آمده‌ باشند، وجود ندارد.

ناسا در آن زمان در بیانیه‌ای گفت: محدود بودن تعداد این مشاهدات، نتیجه‌گیری علمی در مورد ماهیت چنین رویدادهایی را دشوار می‌کند.

ناسا می‌گوید نه تنها بابت امنیت ملی، بلکه در مورد امنیت پرواز نیز نگرانی دارد. همچنین می‌گوید که هیچ مدرکی وجود ندارد که این اشیای پرنده ناشناس، منشأ فرازمینی داشته باشند.

گزارش منتشر شده توسط مدیر شورای اطلاعات ملی نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد برخی از یوفوها در هوا و در حضور باد، ثابت می‌مانند یا برخلاف جریان باد حرکت می‌کنند، مانورهای ناگهانی می‌دهند یا با سرعت قابل‌توجهی حرکت می‌کنند، بدون آنکه پیشران قابل تشخیصی داشته باشند.

"ایوانز" ابراز امیدواری کرد که تا ماه اکتبر یا زودتر گروه مطالعه دقیق ناسا تکمیل شود.

حتی افرادی که به یوفوها اعتقاد ندارند نیز به تحقیقات آتی ناسا علاقه زیادی خواهند داشت. در واقع، نمایندگان ناسا اظهار کرده‌اند که امیدوارند این مطالعه به جریان‌سازی تحقیقات دقیق و بی‌طرفانه در مورد اشیای پرنده ناشناس در جامعه علمی کمک کند.

"ایوانز" می‌گوید: ناسا واقعاً موقعیت منحصر به ‌فردی برای رسیدگی به موضوع اشیای پرنده ناشناس دارد، زیرا ما می‌دانیم چگونه از ابزارهای علم و داده‌ها برای تشخیص آنچه ممکن است در آنجا در آسمان اتفاق بیافتد، استفاده کنیم و صادقانه بگویم، هیچ آژانس فضایی دیگری به اندازه ما مورد اعتماد مردم نیست.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.