کوروش باقری: خودباوری دختران وزنه‌بردار سرکوب شده بود/ منتقدان دروغ نگویند و با دلیل حرف بزنند


مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری گفت: خودباوری و انگیزه دختران وزنه‌بردار سرکوب شده است و تلاش می‌کنیم که این خودباوری را به آنها القا کنیم.

8/24/2022 11:14:41 AM
کد خبر: 9100

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری گفت: خودباوری و انگیزه دختران وزنه‌بردار سرکوب شده است و تلاش می‌کنیم که این خودباوری را به آنها القا کنیم.

کوروش باقری در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط دختران وزنه‌بردار برای بازی های کشورهای اسلامی و بحثی که از سوی ناظر فنی پیشین تیم ملی مطرح شد، مبنی براینکه رکوردها قبلا بالاتر بود، بیان کرد: دختران در مدتی که اردو داشتیم، از لحاظ تکنیک، رکورد و روانی پیشرفت داشتند. دوستانی که معتقدند پیشرفت زیاد نبوده است دلایل خودشان را بگویند و ما دلیل آنها را می شنویم. آیا در در انتخاب حرکت مشکل وجود داشت یا رکورد ها نسبت به قبل پایین‌تر بوده است؟ الهام حسینی ، فاطمه یوسفی، پوپک بسامی، فروغ یونسی، ابریشم ارجمندخواه و فاطمه کشاورز نسبت به قبل وزنه های بالاتری زدند. دو نفر هم جدید اضافه شدند که رکوردهای شخصی و تمرینی آنها مشخص است. البته نباید یادمان برود که به لطف فدراسیون قبلی، وزنه برداران قهرمانی کشور هم نداشتند و ما یک رکوردگیری در تهران گذاشتیم و آنها را به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام کردیم.

باقری در مورد اینکه گفته شده است، امکان کسب مدال بیشتری در بخش زنان وجود داشته است، گفت: ما ۸ وزنه بردار به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام کردیم و روی کاغذ شانس ۲۴ مدال داشتیم. نسبت به زمانی که تیم را تحویل گرفتیم، از همه لحاظ پیشرفت داشت و برای همین موارد دلیل دارم و دلیل آن هم رکوردهای بالاتر نسبت به قبل و آرامش روانی بیشتر در وزنه برداران است.

او در مورد اینکه مسئولان قبلی فدراسیون شرایط وزنه برداران را در با گذشته مقایسه می‌کنند و این زیر ذره بین بودن برای وزنه برداران آسیب زا نیست؟ تصریح کرد: مشکلی نیست و اتفاقا خیلی خوب است که همه چیز را با گذشته مقایسه کنند. من مشکلی ندارم گوش من آماده شنیدن صحبت منتقدان است اما زحمت بکشند دلایل خود را بیاورند و دروغ هم نگویند.  

 مدیر تیم های ملی وزنه برداری در پاسخ به این پرسش که دختران طبق پیش بینی مدال گرفتند؟ گفت: پیش بینی مدال داشتیم و بیشتر از پیش بینی مدال گرفتیم‌ برخی از وزنه‌برداران هم نزدیک به مدال بودند. مسئولیت وزنه هایی که افتاد با ما است و مانند افراد دیگر نیستیم که فرار کنیم. ما آمده ایم که شرایط بهتر شود. اگر قرار یاشد بهتر نشود ما مانند برخی ها آویزان نیستیم. در کل به نظرم وزنه برداران به لحاظ مدالی عالی کردند.

باقری در مورد آغاز اردوی تیم ملی وزنه برداری زنان ایران برای حضور در  قهرمانی آسیا بیان کرد: اردوی تیم ملی نهایتا تا اول هفته آینده آغاز می‌شود. تلاش می کنیم که دختران وزنه بردار افزایش رکورد داشته باشند. اگر در مسابقه هم کسی شانس کسب مدال داشته باشد این ریسک را می کنیم. به لطف فدراسیون قبلی در این دو سال اخیر نه مسابقات قهرمانی کشور برگزار شده است و نه رکورد گیری. از این رو ما با ارتباطی که با دوستانمان در استان‌ها و مربیان سازنده داشتیم، توانستیم چند نفر دیگر را هم به لیست دعوتی ها اضافه کنیم‌  اینکه چه تعداد نفرات را اعزام می‌کنیم، بستگی به عملکرد وزنه‌برداران دارد و با توجه به رکوردهایی که دارند، تصمیم‌گیری می‌کنیم که چه تعدادی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند.

او در مورد مهمترین مسئله ای که در ختران نیاز به کار بیشتر دارد، تصریح کرد: به نظرم مهم ترین مسئله بحث خودباوری است که روی آن کار نشده یا در گذشته آن را تشدید کرده اند. خودباوری و انگیزه دختران وزنه‌برداری سرکوب شده است.ما تلاش می‌کنیم که این خودباوری را به آنها القا کنیم. من تردید ندارم که دختران وزنه بردار خیلی زود هم پای مردان خیلی می توانند به مدال های مهمی در قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک برسند.

باقری در پاسخ به این پرسش که منظور از خود باوری نداشتن چیست و دختران وزنه بردار فکر می کردند، حضورشان در مسابقات نمایشی است؟ تاکید کرد: بله رفتارها در گذشته این بوده است. اکنون اینکه در برنامه فدراسیون، برگزاری اردوها و مسابقات قهرمانی کشور و  پرداخت حقوق ها در دو بخش مردان و زنان موازی هم انجام می شود، نشان می‌دهد که نگاه سرپرست فدراسیون به زنان و مردان یکی است.

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که حضور وزنه‌برداران در سه مسابقه پشت سر هم در فاصله زمانی کم ممکن است روی عملکرد آنها تاثیر گذار باشد؟ به ویژه اینکه مسابقات قهرمانی جهان از اهمیت بالاتری برخوردار است، گفت: اگر وزنه برداران وزن کم نکنند، چه مشکلی برایشان پیش نمی آید. البته باید این را هم بگویم که ما آنچنان هم دستمان باز نیست و فکر نمی کنم تعداد نفراتی که می توانیم از آنها استفاده کنیم از  بیست و چند نفری که دعوت کرده ایم بیشتر باشد. در این سال‌های اخیر کار خاصی در وزنه برداری انجام نشده است و دستمان بسته است. در مورد زنان که شرایط کاملا متفاوت است و اینکه بخواهیم تعدادی نفرات را به قهرمانی آسیا و تعدادی دیگر را به قهرمانی جهان اعزام کنیم، نداریم و می توانیم فقط نفراتی که رکورد خوبی دارند را اعزام می کنیم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.