والیبال قهرمانی جهان| پیروزی چشم‌نواز تیم ملی والیبال ایران/ ستاره‌های آرژانتینی حریف شاگردان عطایی نشدند


تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود از بیستمین دوره مسابقات قهرمانی جهان بر آرژانتین غلبه کرد.

8/27/2022 11:04:11 PM
کد خبر: 9105

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود از مسابقات قهرمانی جهان 2022، امروز شنبه 5 شهریور 1401 در اسلوونی به مصاف آرژانتین رفت و با نتیجه 3 بر 2 برنده شد. 

تیم ایران در نخستین مسابقه خود در مرحله مقدماتی قهرمانی مردان جهان با ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) مقابل آرژانتین به میدان رفت. توخته، مدافع وسط تیم ملی در این مسابقه با چهره‌ای متفاوت و موهایی کاملا تراشیده به میدان آمد.

آرژانتین در ست نخست با دفاع روی تور بهتر، موفق شد تیم ایران را 25 بر 22 شکست دهد. ایران در این ست، 12 امتیاز از حمله، یک امتیاز مستقیم از سرویس و 9 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. تیم ملی آرژانتین هم 13 امتیاز از حمله، 3 امتیاز از دفاع روی تور و 9 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد.

مدافعان آرژانتین با آنالیز و شناسایی نوع حملات امین اسماعیل‌نژاد و در مقابل، حملات موثرتر در ست دوم نیز از ایران پیش افتادند. بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران در وقت استراحت خود به شاگردانش گفت که از حملات دو سر آنتن حداکثر اسفاده را بکنند و با دفاع از توپ‌های برگشتی نیز امتیاز بگیرند. عطایی در حالی که شاگردانش 16 بر 11 عقب بودند، دومین وقت استراحت را درخواست کرد و به مدافعان روی تور تذکر داد که دست‌های خود را در هنگام دفاع، زیاد باز نکنند. تذکر و وقت استراحت او کاملا موثر بود و سرویس‌های بی‌نقص میلاد عبادی‌پور، ایران را 19 بر 17 پیش انداخت و جریان بازی را عوض کرد. ست دوم با اشتباهات مکرر بازیکنان دو تیم، طولانی شد و سر انجام با سرویس بدون بازگشت مرتضی شریفی با حساب 30 بر 28 به سود ایران تمام شد.

زدن سرویس‌های ریسکی اما قدرتمند، برنامه تیم ایران در ست سوم بود که عطایی از این تاکتیک، جواب گرفت. تیم ایران در این ست، 25 بر 18 برنده شد.

تیم ایران در ست چهارم نیز بنا را بر فشار روی دریافت‌های اول حریف قرار داد تا قدرت بازیسازی از لوسیانو دی‌چکو، پاسور و مغز متفکر آرژانتین گرفته شود. یرتری برای تیم ایران بود تا اینکه چند اشتباه از بازیکنان ایران و در مقابل، دفاع روی و توپگیری بازیکنان آرژانتین، کفه بازی را به سوی این تیم سنگین‌تر کرد. عطایی در وقت استراحت خود به شاگردانش با جدیت خاطرنشان کرد بازی را آسان نگیرند. بازی دو تیم باز هم به امتیازات بالای 25 کشیده شد و در نهایت، آرژانتین 34 بر 32 پیروز میدان بود. به نظر می‌رسید، دلیل اشتباهات بازیکنان ایران، تا حدودی خستگی باشد. تیم آرژانتین در دفاع روی تور و دریافت، برتری محسوسی بر ایران داشت.

بازی در ست پایانی هم پایاپای بود و تیزهوشی کادر فنی در تقاضای ویدئو چک، امتیاز حساسی را به سود ایران با خطای روی تور حریف رقم زد و نتیجه 8  بر 7 به سود آرژانتین شد. مسابقه با حداکثر حساسیت ممکن و با درخشش میلاد عبادی‌پور دنبال شد ولی تیم آرژانتین در توپ‌های برگشتی و دفاع روی روی تور، کاملا برتر از ایران بود ولی شاگردان عطایی توانستند در نهایت از فرصت هایش استفاده بهتری کند و در نهایت تیم ایران 21 بر 19 پیروز این میدان مهم شد.

تیم ملی ایران در تورنمنت واگنر لهستان که پیش از این برگزار شده بود، 3 بر 2 آرژانتین را شکست داده بود.

برنامه دیدارهای فردا یک‌شنبه به شرح زیر است:‌

کوبا - قطر
برزیل - ژاپن
آمریکا - بلغارستان
آلمان - کامرون
فرانسه - اسلوونی
لهستان - مکزیک

برنامه سایر دیدارهای گروه F به شرح زیر است:

دوشنبه 7 شهریور 1401
آرژانتین - هلند، ساعت 16:30
ایران - مصر، ساعت 20

چهارشنبه 9 شهریور 1401
آرژانتین - مصر، ساعت 13:30
ایران - هلند، ساعت 20

بیشتر بخوانید

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.