لاوروف: غرب دیپلماسی را به "تحریم" تقلیل داده است/ نمی‌توانند مانع ایجاد جهان چند قطبی شوند


وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه تقلاهای غرب برای نادیده گرفتن فرایندهای تاریخی، گرچه ممکن است شکل‌گیری جهان چندقطبی را آهسته کند اما هرگز آن را متوقف نخواهد کرد، گفت در واقع غرب آنچه را که دیپلماسی نامیده می‌شد، به تحریم تقلیل داده است.

8/29/2022 9:41:54 AM
کد خبر: 9122

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه تقلاهای غرب برای نادیده گرفتن فرایندهای تاریخی، گرچه ممکن است شکل‌گیری جهان چندقطبی را آهسته کند اما هرگز آن را متوقف نخواهد کرد، گفت در واقع غرب آنچه را که دیپلماسی نامیده می‌شد، به تحریم تقلیل داده است.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زوزدا» گفت، غرب به دنبال نادیده گرفتن فرآیندهای عینی تاریخی است که ممکن است شکل‌گیری جهان چندقطبی را آهسته کند، اما هرگز آن را متوقف نخواهد کرد.

در این مصاحبه که یکشنبه در وب‌سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، لاوروف گفت: متأسفانه، شرکای غربی ما که افسار قدرت را به ایالات متحده واگذار کرده‌اند، به دنبال نادیده گرفتن فرآیندهای تاریخی عینی هستند که ممکن است شکل‌گیری جهان چندقطبی را آهسته کند، اما هرگز نمی‌تواند آن را متوقف کند.

از این دیپلمات‌ روس پرسیده شد که فکر می‌کند قبلاً چند کمربند چندقطبی ایجاد شده است و او گفت: این یک رویه توافقی نیست که باید اجرایی شود. این یک برنامه پنج ساله یا یک بودجه سه ساله مانند آنچه ما داریم، نیست. این مانند بودجه‌های سالانه‌ای نیست که در کشورهای دیگر به تصویب می‌رسد. این یک روند زندگی است. این در مورد استعدادهای سیاستمداران است. آنها باید ببینند در زندگی واقعی چه می‌گذرد و سیاست خود را مطابق با خواسته‌های تاریخ بسازند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: بیایید برای تغییر به یک مثال از زندگی انگلیسی نگاه کنیم. آنها گفته‌ای دارند مبنی بر اینکه قبل از ساختن مسیر باغ، باید به مردم اجازه داد مسیرهای آرزو را بسازند. به عبارت ساده، اینگونه باید در عرصه بین‌المللی عمل کرد. این یعنی ایجاد یک سیاست فعالانه به گونه‌ای که با گرایش‌های عینی از جمله گرایش به چندقطبی مغایرت نداشته باشد. ما اینگونه عمل می‌کنیم.

سرگئی لاوروف در این مصاحبه همچنین گفت که غرب آنچه را که زمانی دیپلماسی نامیده می‌شد، به سیاست تحریم تقلیل داده است. او در این مصاحبه که برای مستندی درباره جنبش عدم تعهد (نم) است، گفت: از جمله مهم‌ترین ابتکارات سال‌های اخیر، قطعنامه سالانه جنبش عدم تعهد در مورد غیر قابل قبول بودن تحریم‌های یک‌جانبه در حیات بین‌المللی است. این ضربه مستقیمی به چشم غرب است. این مایه حیات غرب است. در واقع، غرب آنچه را که دیپلماسی نامیده می‌شد، به تحریم تقلیل داده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.