ابراز خرسندی ایران از بازگشت آرامش به عراق


وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای ضمن ابراز خرسندی از بازگشت آرامش به عراق، اعلام کرد: ایران همواره خواهان عراقی با ثبات، امن، قدرتمند و ایفاگر نقش سازنده در تحولات منطقه است و هیچگاه حمایت‌های خود را از روندها و نهادهای سیاسی و قانونی این کشور دریغ نکرده است.

8/31/2022 8:42:58 AM
کد خبر: 9134

به گزارش سارنا به نقل از فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۹ شهریور ماه در خصوص تحولات عراق بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از بازگشت آرامش به عراق و با طلب مغفرت برای جان‌باختگان و آرزوی سلامت برای مجروحان حوادث اخیر، از صبر، حکمت و درایت دولت و ملت عراق و همه نهادهای قانونی کشور در عبور از فتنه ای بزرگ تقدیر می‌کند.

در این بیانیه اعلام شده است: جمهوری اسلامی همانطور که پیشتر گفته است تنها راه حل خروج عراق از بحران جاری را، توسل به رویکردهای گفتگو محور، حفظ حقوق شهروندی، احترام به نهادهای قانونی کشور، التزام به قانون اساسی و فرایندهای سیاسی می داند و امیدوار است تمامی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی عراقی با مسئولیت پذیری و مشارکت سازنده در روند سیاسی، زمینه مناسب را برای تشکیل دولت جدید فراهم سازند.

این بیاینه افزوده است: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان عراقی با ثبات، امن، قدرتمند و ایفاگر نقش سازنده در تحولات منطقه است و هیچگاه حمایت‌های خود را از روندها و نهادهای سیاسی و قانونی عراق دریغ نکرده است.

در بیانیه مذکور عنوان شده است: جمهوری اسلامی ایران از تمامی جریان‌های سیاسی، شخصیت ها و علاقه مندان به عراق قوی و مستقل می خواهد با احترام به حقوق و مطالبات یکدیگر در یک روند مسالمت آمیز و گفتگو محور همراه با مسئولیت پذیری سیاسی و اجتماعی، تمامی مطالبات و اقدامات خود را در پرتو قانون و مجاری قانونی کشور دنبال کرده و راه را برای هرگونه استفاده بدخواهان عراق مسدود کنند.

این بیانیه می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران با توجه به آغاز ایام زیارت اربعین شهادت امام حسین علیه السلام و حرکت میلیونی زائران حسینی به سمت عتبات مقدسه عراق، بر ضرورت احترام به شعائر حسینی و تلاش دسته جمعی برای استقرار آرامش فراگیر و تامین امنیت تمامی زائران و مهمانان عتبات عالیات تاکید می‌کند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد جمهوری عراق با استعانت از درگاه باری تعالی و با هدایت مقام رفیع مرجعیت، و با تدبیر و حکمت دولت و هوشیاری آحاد ملت عراق و تمام جریان‌های سیاسی، از این مرحله سخت با سرعت عبور می‌کند. به گزارش فارس،کمیته موسوم به «سازماندهی تظاهرات برای حمایت از مشروعیت و حفاظت از سازمان‌های دولتی» عراق نزدیک به چارچوب هماهنگی تأکید کرد که حامیان آن، به تحصن خود پایان می‌دهند. در همبن خصوص برهم صالح رئیس جمهور عراق موضع سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر برای پایان دادن به حوادث این کشور را موضعی مسئولانه و شجاعانه خواند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.