وحشت اروپایی‌ها از توقف صادرات گاز روسیه؛ زمستان سخت و رکود اقتصادی در انتظار قاره سبز


زمستان سخت و رکود اقتصادی در انتظار قاره سبز مهترین پیامد تصمیم شرکت گاز پروم روسیه در توقف صادرات گاز به اروپا از نگاه رسانه‌های غربی عنوان شده است.

9/3/2022 9:39:07 AM
کد خبر: 9146

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، شرکت گاز پروم روسیه از توقف صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم1 تا اطلاع ثانوی خبر داده است که این تصمیم وحشت اروپایی‌ها را به‌دنبال داشته است، هرچند برخی مقامات اروپایی تلاش کردند این‌گونه القا کنند که این تصمیم روسیه تأثیری بر وضعیت انرژی در کشورهایشان ندارد و آنها به‌دنبال ذخیره‌سازی انرژی هستند.

با این حال بلومبرگ هشدار داده است: تصمیم روسیه در توقف صادرات گاز از طریق خط لوله نورد استریم1، خانواده‌ها و کارخانه‌ها و اقتصاد کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار می‌دهد. بر اساس این گزارش، تصمیم روسیه در توقف صادرات گاز سبب تشدید بحران انرژی در اروپا خواهد شد. وزیر انرژی فرانسه گفته است: تمام نیروگاه‌های اتمی خود را در زمستان راه‌اندازی خواهیم کرد.

فایننشیال تایمز هم گزارش داد: بستن خط لوله نورد استریم، این نگرانی اروپا را افزایش می‌دهد مبنی بر اینکه هدف روسیه کاهش صادرات پیش از ماه‌های آتی است که بسیار سرد خواهد بود. وال استریت ژورنال هم نوشت: تصمیم روسیه ممکن است اروپا را به هدفمندی انرژی مجبور کند که این تصمیم به‌زیان شرکت‌هاست و اقتصاد قاره را به‌سمت رکود سوق می‌دهد. رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان آلمان اما گفته است: توقف صادرات گاز از طریق نورداستریم1 بخشی از جنگ روانی روسیه علیه ما به‌شمار می‌رود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.