آیت‌الله جنتی: دستگاه‌های دولتی امکانات خود را برای رونق بخشیدن به راهپیمایی اربعین بکار گیرند


رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید دستگاه‌های دولتی تمام همت و امکانات خود را برای رونق بخشیدن به راهپیمایی امسال بکار گیرند، گفت: بر همه گروه‌های شیعی و مردمی لازم است هوشیاری کامل در برابر توطئه‌ها داشته باشند.

9/6/2022 11:05:47 AM
کد خبر: 9166

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در دهمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان طی سخنانی با اشاره به نزدیک شدن به آغاز پیاده‌روی اربعین در کشور عراق گفت: پیاده روی اربعین حادثه بی‌نظیر در تاریخ است، راهپیمایی امسال از جهات مختلف حائز اهمیت است چرا که از یک سو محدودیت‌های قبل برطرف شده و زمینه برای حضور خیل مشتاقان حضرت اباعبدالله فراهم شده و از سوی دیگر دشمنان به دنبال آنند که با فتنه‌انگیزی، شکست‌های خود در یمن، سوریه و فلسطین را تحتث شعاع قرار دهند و مانع به نمایش درآمدن شکوه اربعین شوند.

وی با بیان اینکه لازم است دستگاه‌های دولتی تمام همت و امکانات خود را برای رونق بخشیدن به راهپیمایی امسال بکار گیرند، افزود: بر همه گروه‌های شیعی و مردمی لازم است هوشیاری کامل در برابر توطئه‌ها داشته باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از تلاش شبانه‌روزی دولتمردان برای خدمت به مردم قدردانی می‌کنیم، اظهار کرد: ما برای آنان در ادامه مسیر آرزوی موفقیت داریم. دولت در بخش‌هایی توفیقات خوبی داشت و در این مسیر آرمان‌های امام راحل مورد توجه قرار گرفت. در حوزه سلامت توانستند کرونا را کنترل کنند و در حوزه سیاست خارجی فعال‌کردن ظرفیت‌های اقتصادی منطقه را شاهد بودیم و مخصوصاً با کشورهای همسایه ارتباط خوبی برقرار شد.

وی تاکید کرد: رفتارهای مناسب و دوری از اشرافیت را از دولت و رییس جمهوری مشاهده کردیم و امیدواریم این روحیه تا پایان در دولت ادامه یابد. رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی دولت اما همچنان مسئله اقتصاد و معیشت، اولویت اول کشور است‌. مردم اول باید آب و نان‌شان درست باشد بعد موارد دیگر هم انجام شود.

جنتی تاکید کرد: دولت ضمن انجام کارهای روزمره، چند اصلاح اساسی هم در حوزه اقتصاد شروع کرد اما تداوم این اقدامات اساسی نیازمند تحرک ساختاری در بودجه و اصلاح نظام مالیاتی است. وی افزود: راه برون‌رفت از مشکلات و پاسخ‌گویی به آن عمل کردن به بیانات رهبری انقلاب است. بارها ثابت شده که توجه به توصیه‌های ایشان راهگشای امور است. توصیه ایشان به محدود نکردن ارتباط با کشورهای دیگر و غرب منجر به این شد که ارتباط با همسایگان مورد توجه قرار گیرد و شاهدیم که این امر ظرفیت‌های زیادی برای کشور فراهم کرده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.