۲۰۰ موکب کانون‌های مساجد میزبان زوار اربعین / "موکب مادر و کودک" و "شهربازی معارفی"


ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در کنگره عظیم اربعین با ۲۰۰ موکب از کانون‌ها برای خدمت به زوار در داخل و خارج از کشور حضور خواهد داشت، از جمله با موکب «مادر و کودک» و شهربازی معارفی.

9/7/2022 12:40:54 PM
کد خبر: 9191

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم و به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام «کمال‌الدین خداداده» با بیان اینکه زیارت اربعین در احادیث مختلفی از لسان اهل بیت(ع) مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: بر اساس حدیثی از امام حسن عسکری (ع) یکی از نشانه‌های مومن زیارت اربعین است؛ در این راستا شاهد هستیم که در طول چند سال اخیر موج عظیم زوار حضرت اباعبدالله (ع) از سراسر جهان در کنگره عظیم اربعین شرکت کرده و حماسه‌ای وصف ناشدنی را از وحدت امت بر مدار عشق به حضرت سیدالشهدا (ع) خلق می‌کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، تصریح کرد: حضور در کنگره عظیم اربعین حسینی یک سعادت و از سوی دیگر یک فرصت برای عرض ارادت به ساحت امام حسین(ع) با خدمت به زائران آن حضرت است؛ زائرانی که از مسافت‌های طولانی خود را به این اجتماع عظیم رسانده‌اند. وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به ویژه‌برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در کنگره عظیم اربعین حسینی اظهار کرد: تلاش ما این است که بتوانیم از قامت فعالیت‌های مسجدی اعضای کانون‌ها به زوار اباعبدالله الحسین (ع) در عرصه‌های مختلف خدمت کنیم و با همین نگرش است که شعار امسال ستاد در کنگره اربعین را «از مسجد محل تا آسمان حرم» قرار دادیم.

وی ادامه داد: تاکنون 12 جلسه با تشکیل کمیته مرکزی اربعین ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با محور موضوعی خدمت‌رسانی در عرصه های مختلف به ویژه حوزه فرهنگ و هنر برگزار شده است؛ ضمن اینکه با تشکیل چهار کمیته فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و خدماتی، ویژه‌برنامه‌های هر استان بر اساس ظرفیت‌ها احصا شده است.

حجت الاسلام خداداده، با بیان اینکه موکب‌های متعددی از سوی اعضای کانون‌های مساجد کشور در خدمت زوار حسینی هستند، تصریح کرد: این موکب ها در سه محور عملیاتی «داخل ایران»، «مرزهای ورودی به کشور عراق» و «مسیر نجف تا کربلا» فعالیت خواهند داشت. وی گفت: همچنین طرح استقبال و خدمت‌رسانی کانون‌های مساجد به زوار خارجی اربعین حسینی که از مرز شرقی وارد ایران می‌شوند، در دستور کار قرار گرفته است، ضمن اینکه استقبال از مواکب کانونی توسط کانون‌های مساجدی که در مسیر رفت و برگشت این مواکب قرار دارند نیز از دیگر اقداماتی است که در طول برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی به همت بچه‌های مسجد صورت می پذیرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: امسال در اربعین 1401 کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از نقطه صفر مرزی در شرق کشور یعنی محل ورود زوار کشورهای پاکستان، افغانستان و هند تا مرزهای غرب و جنوب غرب کشور وهمچنین در کشور عراق به زائران اربعین خدمت می کنند. وی ادامه داد: امسال 200 موکب از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی فعالیت دارند که از این تعداد 50 موکب در کشور عراق و 150 موکب در داخل کشور مستقر هستند.

حجت الاسلام خداداده افزود: همچنین در بین الحرمین و در طول مسیر نجف به کربلا نیز غرفه‌های هنرهای تجسمی به همت اعضای کانون‌های مساجد برپا شده است تا به وسیله زبان هنر، فرهنگ عاشورایی تبیین شود. رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به راه‌اندازی موکب «مادر و کودک» گفت: با هدف بهره‌برداری از ظرفیت‌های اعضای کانون های مساجد، موکب «مادر و کودک» در فضایی به مساحت تقریبی 600 متر برپا می شود، این موکب در بخشی از فضای موکب حضرت زهرا (س) کانون فرهنگی هنری «شهید علی گراییلی» فعالیت خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های موکب مادر و کودک، شهربازی معارفی است که با همکاری کانون فرهنگی هنری «تبیان» از شهر مقدس قم راه اندازی شده و در آن فعالیت‌های مختلفی از جمله نمایش عروسکی با همکاری کانون فرهنگی هنری «توانا» از استان تهران اجرا می‌شود. حجت‌الاسلام خداداده تصریح کرد: همچنین بخش تبلیغ و مشاوره خانوادگی به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی به زوار ارایه می شود که در این بخش از ظرفیت طرح «چهره به چهره » و سازمان تبلیغات اسلامی استفاده شده است. وی گفت: غرفه خلاقیت کودکان با محوریت طراحی و نقاشی، فراهم سازی اسکان مناسب و امکانات برای مادران، اختصاص بخشی از فضای موکب برای بازی کودکان و تهیه اسباب بازی از جمله دیگر مواردی است که در موکب مادر و کودک ارایه می شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.