پوتین: دلارزدایی از اقتصاد جهان اجتناب ناپذیر است


رئیس جمهور روسیه وقوع «دلارزدایی» از اقتصاد جهان را «اجتناب ناپذیر» دانست.

9/13/2022 9:20:04 AM
کد خبر: 9230

به گزارش سارنا به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در جلسه ای با اعضای دولتش در شهر مسکو پیشنهاد داد بودجه سه سال آینده روسیه که باید بر توسعه، اجرای پروژه های زیرساختی مهم و تحریک فعالیتهای اقتصادی متمرکز باشد مورد بحث قرار بگیرد.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: « اختلافاتی وجود دارد درباره اینکه به چه چیزهایی توجه بیشتری شود، برای چه مواردی بودجه بیشتری صرف شود، در چه مواردی صرفه جویی بودجه و ایجاد یک حاشیه ایمنی بهتر است و اینکه این حاشیه ایمنی در شرایط جدید چطور ایجاد می شود و در شرایط عصر که در آن ما یک فرآیند شناخته شده و اجتناب ناپذیر دلارزدایی داریم حاشیه ایمنی چیست.»

پوتین تاکید کرد، روسیه با اطمینان خودش را با فشارهای خارجی که او به عنوان «تهاجم مالی و تکنولوژیکی برخی کشورها» خواند سازگار می کند. او متذکر شد، دولت روسیه با فوریت تدابیر حمایتی موثر را به اجرا در می آورد و مکانیزمهایی برای حمایت از صنایع کلیدی، شرکتهای تشکیل دهنده سیستم و همینطور شرکتهای کوچک و متوسط پیاده می کند.

به گفته پوتین، هدف از همه این تدابیر حفظ مشاغل و اشتغال و ارائه کمکهای هدفمند به شهروندان روسیه، به ویژه خانواده های دارای فرزند و مستمری بگیران است. رئیس جمهور روسیه توضیح داد: «در نتیجه اجرای این مجموعه تدابیر، اجازه ندادیم اقتصاد دچار افول شدید شود. تورم نیز سریعا مهار شد. این تورم بعد از تجربه اوج خودش با میزان 17.8 درصد درماه آوریل تا تاریخ پنجم سپتامبر به 14.1 درصد کاهش یافت.»

پوتین پیش بینی کرد که تورم روسیه تا پایان سال جاری میلادی به حدود 12 درصد می رسد. رئیس جمهور روسیه بیان داشت، پویایی ماهانه شاخص های کلیدی همچنین نشان می دهند که اقتصاد به تدریج در حال تثبیت، آرام شدن و ورود به مسیر رشد است و فعالیت شرکتها در حال بازگشت به ریتم عادی است. به گفته پوتین، سیاستهای مسئولانه ای که در سالهای گذشته در حوزه اقتصاد کلان دنبال شد در زمان بحران امتحان خود را پس داد و حالا وضعیت بودجه روسیه خیلی بهتر از بودجه کشورهای «گروه 20» و گروه «بریکس» است و لازم است این خط مشی هر چه بیشتر ادامه یابد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.