تولید موم صنعتی برای تولید قطعات فلزی در کشور


یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمانشاه موفق به تولید موم صنعتی قالب‌گیری مورد نیاز صنایع کشور شد.

9/17/2022 9:27:23 PM
کد خبر: 9243

یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمانشاه موفق به تولید موم صنعتی قالب‌گیری مورد نیاز صنایع کشور شد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت دکترمهدی روشنی مدیرعامل این شرکت، موم صنعتی قالب گیری را یک نوع نانوکامپوزیت دانست که برای ساخت قطعات حساس در صنایع نظامی، هواپیمایی و نیروگاهی مورد استفاده قرار می گیرد و افزود: با استفاده از این نانوکامپوزیت ابتدا قالب قطعات حساس (مانند قطعات اسلحه یا پره های توربین) ساخته و سپس با استفاده از این قالب، قطعات فلزی آنها تولید می‌شود.

وی افزود: ساخت این محصول انحصارا در اختیار سه کشور آمریکا، آلمان و انگلیس قرار دارد و ما توانسته‌ایم چهارمین کشور در زمینه تولید این محصول در جهان و اولین در آسیا تبدیل شویم.

روشنی با بیان اینکه تمام مواد اولیه این محصول در داخل تولید شده است، گفت: هم اکنون با حساس‌ترین صنایع کشور از جمله مپنا و وزارت دفاع در حال همکاری هستیم. همچنین هدلینگ نفتی OTCC از مشتریان ما هستندکه برای ساخت پره‌های توربین از محصولات ما استفاده می‌کنند.

وی ظرفیت تولید سالانه این محصول را ۳۵ تن در سال عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه برخی صنایع هنوز از موم انگلیسی استفاده می‌کنند و به دلیل شرایط تحریم آن را با هزینه بالا از طریق واسطه‌هایی خریداری می‌کنند و این درحالی است که در داخل، همان موم با همان کیفیت و قیمت ارزان‌تر در کشور تولید می‌شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.