رئیس سازمان بورس اعلام کرد:

ارزش بورس در ۷ ماهه به ۲۶۷ هزار میلیارد تومان رسید


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ارزش بورس در ۷ ماهه به ۲۶۷ هزار میلیارد تومان رسید، گفت: نفت خام به زودی در بورس انرژی معامله می‌شود.

10/23/2018 9:43:33 AM
کد خبر: 93

به گزارش سارنا به نقل از مهر، شاپور محمدی در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه بین المللی بانک، بورس، بیمه و خصوصی سازی گفت: ارزش بورس ایران ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است، ضمن اینکه ۴ بورس فعال بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالا، بورس انرژی و فرابورس در ایران مشغول به کار هستند، در هفت ماهه ابتدای سال جاری نیز ۲۶۷ هزار میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سال قبل، رشد خوبی را تجربه کرده است، این در حالی است که کل سال قبل ۲۴۷ هزار میلیارد تومان معامله داشتیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارزش معاملات در هفت ماهه ابتدای سال جاری از سال ۹۴ و ۹۵ بسیار بیشتر بوده است و رکوردی نیز به ثبت رسیده است؛ میزان بازدهی که امسال سرمایه گذاران بازار سرمایه ایران در بورس و فرابورس کسب کرده اند، ۹۵ و ۹۲ درصد بوده است که این نشانگر فرصت بزرگ سودآوری در بازار سرمایه ایران است؛ ضمن اینکه به لحاظ تنوع شرکتهای فعال در بورس باید گفت که ۵۹۰ شرکت در بورس و فرابورس فعال شده و پذیرفته شده اند، ضمن اینکه در ۴۰ رشته فعالیت و صنعت مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: پتروشیمی، معادن، فلزات اساسی، بانکها، بیمه ها، شرکتهای خدماتی و شرکتهای های تک در بورس فعال هستند، ضمن اینکه معاملات در بورس کالایی نیز تنوع خوبی دارد؛ به نحوی که محصولات کشاورزی و نیز محصولات پتروشیمی، فلزی اساسی و نیز قرارداد آتی بر روی سکه طلا در فرابورس معامله می شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ارزش بورس در ۷ ماهه به ۲۶۷ هزار میلیارد تومان رسید، گفت: نفت خام به زودی در بورس انرژی معامله می‌شود. ضمن اینکه ابزارهای مالی اسلامی و کلاسیک نیز تنوع بی نظیری در بورس ایران دارد و انواع ابزارهای مالی اسلامی از جمله اوراق مشارکت، صکوک اجاره روی دارایی های فیزیکی، اوراق منفعت، اوراق وکالت، اوراق جعاله و سایر ابزارهای مالی اسلامی در کشور ما فعال است. اسناد خزانه اسلامی نیز معامله می شود که یکی از فرصت های خوبی است که می تواند برای اکثر کشورها که سرمایه گذاران مسلمان دارند، جذاب باشد.

محمدی از بالا رفتن ارزش معامله اوراق خزانه خبر داد و گفت: از نظر میزان افشا، ۴ بار صورتهای مالی شرکتها در بورس های ایران افشا می شود  و ۱۲ بار تولید و فروش به صورت ماهانه افشا می شود، این شفافیت بی نظیر است، البته هر جا که اطلاعات با اهمیت وجود داشته باشد، شرکتها موظف به افشا هستند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.