حزب‌الله: پروژه آمریکا و عربستان در پرونده ریاست‌جمهوری لبنان از قبل شکست خورده است


عضو شورای مرکزی حزب‌الله با اشاره به مداخلات سفارتخانه‌های خارجی در روند انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان اعلام کرد: برنامه این طرف‌ها در پرونده سیاسی کشور ما از قبل شکست خورده است.

10/3/2022 11:14:19 AM
کد خبر: 9371

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان طی یک مراسم یادبود در جنوب این کشور اعلام کرد: لبنان امروز در آستانه دستیابی به ثروت‌های نفتی و گازی خود است و این حقوق دریایی، از خلال همکاری میان مقاومت و دولت، لبنان را از بحران‌های مالی و اقتصادی و معیشتی نجات می‌دهد.

شیخ قاووق تأکید کرد: ورود لبنان به جمع تولیدکنندگان نفت و گاز به‌معنای آغاز روند خروج این کشور از بحران‌های متعدد است و این خبر خوبی است و می‌تواند شروع پیشرفت‌هایی باشد که ما می‌خواهیم در سطح ملی همه لبنانی‌ها از آن سود ببرند.

این مقام حزب‌الله ادامه داد: اما نزدیک‌ترین گشایش و پیشرفتی که داریم مربوط به پرونده تشکیل دولت جدید با اختیارات کامل است و شاخص‌هایی خوش‌بینانه در این زمینه وجود دارد که نشان می‌دهد لبنانی‌ها در تشکیل کابینه جدید موفق خواهند بود تا مردم را از رنج‌های معیشتی و اقتصادی نجات دهند.

وی تصریح کرد: ما باید برای دستیابی به راه‌حل‌های ملموس تلاش کنیم؛ زیرا مردم از وعده‌ها و بیانیه‌های بی‌نتیجه خسته شده‌اند، همچنین انتخاب رئیس جمهور با اراده ملی فرصتی واقعی برای نجات کشور است، اما تیم سفارتخانه‌ها قصد دارد رئیس جمهور را طبق مشخصات مورد نظر خود انتخاب کند تا خارجی‌ها بر کشور سیطره یابند و در نتیجه لبنان به هرج‌ومرج و فتنه کشیده شود.

شیخ قاووق اظهار داشت، برخی مهره‌های وابسته به خارج در جلسه اول پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور، طبق برنامه سفارت آمریکا و عربستان سعودی عمل کردند؛ اما این طرح از قبل شکست خورده است، چرا که واقعیت معادلات حساس داخلی لبنان را نادیده می‌گیرد.

این مسئول حزب‌الله در ادامه گفت: اما گروه‌ها و احزاب ملی لبنان متحد و منسجم هستند و حزب‌الله با دوستان و متحدان خود همکاری و مشورت می‌کند تا رئیس جمهور جدید با اراده ملی در چارچوب قانون اساسی انتخاب شود؛ زیرا ما به‌دنبال خلأ سیاسی در کشور نیستیم و برای نجات لبنان از بحران‌ها عجله داریم.

به گزارش منابع لبنانی، حزب‌الله با همکاری «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان تلاش‌های خود را برای نزدیک کردن دیدگاه‌های میشل عون و نجیب میقاتی و حل اختلافات آنها بیشتر کرده است، در همین راستا قرار است به‌زودی نشستی سه‌جانبه میان عون و بری و میقاتی در کاخ ریاست‌جمهوری درباره تشکیل دولت آینده لبنان برگزار گردد. در سطح انتخاب رئیس جمهور نیز منابع پارلمانی لبنان اعلام کردند که تا پایان مهلت قانون اساسی برای انتخاب رئیس جمهور، طی ماه جاری 2 جلسه دیگر برگزار خواهد شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.