وزیر کشور: بازسازی واحدهای آسیب‌دیده زلزله خوی سریع آغاز می‌شود


وزیر کشور با اشاره به نیاز هزار خانه به تعمیر و حدود ۵۰۰ خانه به تخریب و بازسازی بر اثر زلزله در خوی، گفت: با تعامل همه نهادهای خدمت‌رسانی از جمله بنیادمسکن و بسیج سازندگی آغاز بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده زلزه سریع آغاز می‌شود.

10/8/2022 9:18:19 AM
کد خبر: 9403

به گزارش سارنا به نقل از فارس، احمد وحیدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای انجام مقدمات اسکان دائم، بررسی وضعیت تک تک واحدهای خسارت دیده توسط ارزیابان بنیاد مسکن انجام شده و آواربرداری نیز شروع شده است.

وی اضافه کرد: قرار بر این است که ساخت و سازها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی و تعامل نهادهای خدمات رسان آغاز و مصالح لازم برای این امر هم تامین شود.

وزیر کشور با اشاره به مشکل نگهداری احشام توسط روستاییان به خاطر تخریب آغل ها و محل های نگهداری دام ها گفت: پیش بینی‌های لازم برای این امر هم انجام شده است.

وحیدی با اشاره به تخریب و خسارت به نزدیک یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در زلزله روز چهارشنبه ۱۳ مهر در خوی ادامه داد: از این تعداد نزدیک به یک هزار خانه نیازمند تعمیر و حدود ۵۰۰ خانه هم نیازمند تخریب و بازسازی است.

وی اظهار کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند که اقدامات درمانی روی آنها صورت گرفته و تعداد بسیار کمی اکنون در مراکز درمانی بستری هستند.

وحیدی یادآور شد: ۲ هزار چادر، ۶ هزار و ۵۰۰ بسته مواد غذایی و در هر وعده پنج هزار پرس غذای گرم برای کاهش مشکلات زلزله زدگان توزیع شده یا در حال توزیع در مناطق زلزله زده خوی است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.