چرا تیم ملی فوتسال در جام ملت های آسیا قهرمان نشد؟/ نظری می توانست به تیم ملی کمک کند


سرمربی سابق باشگاه مس سونگون گفت: در جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتسال متکی به خلاقیت‌ بازیکنان بود نه خلاقیت تیمی.

10/9/2022 9:47:36 AM
کد خبر: 9414

به گزارش سارنا به نقل از فارس، علی افضل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره شکست تیم ملی فوتسال ایران مقابل ژاپن در فینال  جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: در ابتدا یک خسته نباشید به کادر فنی و بازیکنان این تیم می‌گویم. ما تیمی جوان را راهی مسابقات جام ملت‌ها کردیم، نسل جدیدی وارد فوتسال ایران شد. بعضی از این بازیکن‌ها جوان بودند و شاید برای اولین بار است در تیم ملی و در یک تورنمت بین المللی بازی می‌کنند.

وی افزود: بازیکنان‌مان خوب، دونده و جنگنده بازی‌های خود را انجام دادند، البته در تمام بازی‌ها ما به بازیکنان تکنیکی و خلاق خود وابسته بودیم. بیشتر بازی‌های ایران در این مسابقات با تیم‌های شرق آسیا بود آنها از نظر تکنیکی ضعیف اما تاکتیکی قوی بودند و ما به خوبی و راحتی توانستیم این تیم‌ها را شکست دهیم.

افضل گفت: ژاپن به خوبی تیم ایران را ارنج کرده بود و بازیکنانش از جلو تیم ما را پرس کرده بودند در نیمه اول  مومنی دروازه‌بان ما توپ‌ها را می‌گرفت و به سمت طیبی یا اولاد قباد پرتاب می‌کرد اما متأسفانه این توپ‌ها یا  بیرون می‌رفت و یا دست بازیکنان ژاپن می‌افتاد. درکل در این مسابقات تیم ایران متکی به خلاقیت‌ بازیکنان بوده و نه خلاقیت تیمی.

سرمربی سابق باشگاه مس سونگون ادامه داد: ژاپن تیمی مرموز با کمترین گل زده در تمامی بازی‌ها پیروز می‌شد و از ابتدا اقتصادی فکر می‌کرد و با آنالیز بازی به بازی جلو می‌رفت و بازیکنان خودش را خسته نمی‌کرد و سعی می‌کردند با یک یا 2 گل برابر حریف خود به پیروزی برسند و همانطور که دیدیم در بازی آخر هم پیروز شدند.

وی در ادامه افزود: در طول بازی مقابل ژاپن سعی می‌کردیم تمام توپ‌ها از طرف درخشانی به مسلم اولادقباد یا طیبی برسانیم. تیم ما در مقابل ژاپن برنامه و هدف مشخصی نداشت و در کل بازیکنان ایران تمرکز لازم را نداشتند و عدم تمرکز آنها باعث شد که مقابل ژاپن شکست بخوریم. برای آینده و جام ملت‌های بعدی که انتخابی جام جهانی است باید یکسری نفرات جدید در استعدادیابی و با برنامه به تیم ملی اضافه کنیم.

وی در مورد  غیبت مصطفی نظری مربی دروازه‌بانان تیم ملی گفت: همانطور که دیدیم مؤمنی و پرکاس عملکرد خوبی داشتند البته اشتباهای هم بود اما مصطفی نظری به خوبی با آنها کار کرده بود. من کاری ندارم که دلیل غیبت او در این مسابقات چه بود اما هر کسی اشتباهاتی دارد؛ به نظرم بهتر بود او در کنار دروازبان‌هایی که آموزش داده بود حضور داشته باشد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.