ساخت دستگاهی برای تولید نانو ذرات صنعتی در کشور


گروهی از محققان کشور به دانش فنی ساخت دستگاهی برای تولید نانو ذرات با کاربرد در صنایع دست یافتند.

10/9/2022 9:54:08 AM
کد خبر: 9415

گروهی از محققان کشور به دانش فنی ساخت دستگاهی برای تولید نانو ذرات با کاربرد در صنایع دست یافتند.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، عباس طوقیان، دانشجوی دکتری نانو فناوری سمنان و مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا، طراحی و ساحت آشکارساز یونش شعله‌ای (FID) برای سنتز نانو ذرات از فاز گاز را محصول این شرکت استارت‌آپی دانست و گفت: این مدل دستگاه‌ها دارای دو نوع است که یک نوع آن از فاز گاز و نوع دیگر از فاز مایع، نانوذرات را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه در این شرکت دستگاهی که طراحی و ساخته شده است می‌تواند گاز را به محصول تبدیل کند، ادامه داد: این دستگاه مشخصا برای تولید نانو ذرات سرامیک‌های اکسیدی مانند Sio2 (اکسید سیلیسیم)، Tio2 (دی‌اکسید تیتانیوم)،  Fe2oc (اکسید آهن)، Fe3o4 (نانوذرات اکسید آهن) و Zno(اکسید روی) مفید است.

طوقیات خاطر نشان کرد: نانو ذراتی که از این دستگاه تولید می‌شود، برای ساخت رنگ و پوشش‌ها، انواع چسب‌ها و آب بندها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این نانو ذرات دارای گریدهای دارویی است که ما در این حوزه وارد نشده‌ایم.

مجری طرح، استحکام بخشی لاستیک‌ها را از دیگر زمینه‌های کاربرد این دستگاه نام برد و اظهار کرد: در حال حاضر این دستگاه می‌تواند نانو ذرات را در حد ۲۵ گرم بر ساعت تولید می‌کند، ولی در فاز توسعه‌ای به ساخت دستگاه نیمه‌صنعتی برای تولید نانو ذرات در حد کیلوگرم در ساعت، اقدام خواهد شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.