ایران-آمریکا از شن‌های‌ دوبی تا چمن دوحه/ نسیم پیروزی از ساحل می‌وزد


تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از ۱۰ تا ۱۴ آبان در جام بین‌قاره‌ای حضور می‌یابد.

10/11/2022 8:59:13 AM
کد خبر: 9439

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از ۱۰ تا ۱۴ آبان در جام بین‌قاره‌ای حضور می‌یابد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از دهم آبان به مدت چهار روز در امارات متحده عربی با تیم‌های از چند قاره برای قهرمانی دوباره در جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی رقابت می‌کند. ایران در این مسابقات با آمریکا، ژاپن و پاراگوئه هم‌گروه است؛ دیدار ایران و آمریکا روی شن‌های ساحلی امارات می‌تواند پیش‌درآمدی برای رقابت بزرگ فوتبال دو کشور روی چمن ورزشگاه‌های قطر باشد.

در دیگر گروه نیز، امارات، عربستان، برزیل و اسپانیا با هم دیدار خواهند کرد.

فوتبال ساحلی در کنار فوتسال و والیبال، سه ورزش تیمی ایران هستند که تاکنون توانسته‌اند روی سکوی جهانی بایستند. این سه تیم سابقه کسب مقام سوم جام جهانی را دارند. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در سال ۲۰۱۷ به این مقام دست یافت.

عملکرد درخشان ایران در جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی

ساحلی‌بازان ایران تاکنون در هشت دوره جام بین قاره‌ای شرکت کرده‌اند. ایران و برزیل سه قهرمانی در این مسابقات دارند و روسیه که در مسابقات امسال، غایب است چهار قهرمانی کسب کرده است.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران علاوه بر سه قهرمانی، دو نایب قهرمانی، دو سومی و یک چهارمی هم در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

رقبای ایران در مرحله گروهی اما تاکنون عنوانی در جام بین قاره‌ای کسب نکرده‌اند و روی کاغذ، ساحلی‌بازان ایران کار آسانی برای صعود از گروه دارند. ژاپن، آمریکا و پاراگوئه رقیبان سختی برای ایران نخواهند بود.

در این میان، دیدار ایران و آمریکا می‌تواند بسیار جالب توجه باشد. چند روز بعد از تقابل ایران و آمریکا روی ساحل امارات، تیم‌های ملی فوتبال دو کشور باید در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روبروی هم صف‌آرایی کنند و از این رو، پیروزی ساحلی‌بازان ایران برابر آمریکا می‌تواند پیش‌درآمدی بر موفقیت احتمالی تیم‌ملی در قطر باشد.

عملکرد هم‌گروه‌های ایران در جام بین قاره‌ای

آمریکا: ۴ بار حضور – یک پنجمی (۲۰۱۸) و سه هشتمی (۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶)

ژاپن: ۴ بار حضور – دو پنجمی (۲۰۱۹ و ۲۰۲۱) و دو هفتمی (۲۰۱۲ و ۲۰۱۴)

پاراگوئه: ۲ بار حضور – دو هفتمی (۲۰۱۷ و ۲۰۲۱)

بهترین بازیکنان ایرانی در جام بین قاره‌ای

در سال ۲۰۱۴، محمد احمدزاده، کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با به ثمر رساندن ۶ گل در کنار برونو ژاویر برزیلی، دمیتری شیشین روس و تاکاسوکه گوتوی ژاپنی عنوان بهترین گلزن مسابقات را کسب کرد. در آن سال، ایران به مقام چهارم رسید.

در سال ۲۰۱۹ نیز امیر اکبری با زدن ۶ گل به این تنهایی عنوان آقای گلی را از آن خود کرد. ایران در آن سال قهرمان جام بین قاره‌ای شد.

در سال ۲۰۱۳، محمد احمدزاده از ایران عنوان بهترین بازیکن جام را کسب کرد. در آن سال، تیم ملی ایران نخستین قهرمانی‌اش در این مسابقات را کسب کرد.

در سال ۲۰۱۶،‌ پیمان حسینی، سنگربان تیم ملی ایران عنوان بهترین دروازه‌بان مسابقات را کسب کرد. ایران در آن سال با شکست برابر برزیل، نایب قهرمان شد.

در سال ۲۰۱۸، حمید بهزادپور از ایران عنوان بهترین دروازه‌بان جام را از آن خود کرد. ایران در آن سال قهرمان مسابقات شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.