رئیسی: عادی‌سازی روابط با کشورهای اسلامی برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نیست


رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه عادی‌سازی روابط با حاکمان کشورهای اسلامی برای رژیم صهونیستی امنیت‌ساز نیست، گفت: امروز مسلمانان اشتراکات بسیاری دارند که در برابر آنچه ممکن است موجب اختلاف شود، ایستادگی می‌کنند.

10/12/2022 12:31:14 PM
کد خبر: 9451

به گزارش سارنا به نقل از فارس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه سی و ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تبریک ولادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: نگاه به دین و جامعیت اسلام و اینکه اسلام می‌تواند همه نیازهای بشر را پاسخگو باشد و انسان معاصر می‌تواند با اتکا به خدا و اعتماد به نفس و آموخته دینی، زندگی سعادتمندی برای خود رقم بزند.

وی ادامه داد: نگاه به جامعیت دین و پاسخگو بودن آن به نیاز انسان معاصر به ما قوت و قدرتی می‌دهد تا بتوانیم در مقابل تهاجم فرهنگی و نسخه ارائه شده از غرب و شرق که تناسبی با زندگی دین مدارانه ندارد، ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه این نشست موجب درک مشترک بین همه شخصیت‌های اثرگذار در جهان اسلام می‌شود، تصریح کرد: درک مشترک به اینکه ما چه سرمایه عظیمی به نام دین و ارزش دینی داریم. سرمایه بزرگی به نام دینداران، مسلمانان و معتقدان به دین و حتی سرزمین‌های اسلامی. سرمایه عظیم جوانان فرهیخته با گرایش به معنویت و دین که در جهان اسلام فعالیت دارند. سرمایه عظیم روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن و آماده بودن برای خطر کردن به منظور رسیدن به زندگی دین‌مدارانه.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه ما سرمایه عظیمی داریم به نام نیروهای عامل که آمادگی دارند در همه حوزه‌ها با هم باندیشند و در برابر جریان سکولار ایستادگی کنند، خاطر نشان کرد: این افراد آماده هستند با هم فکر کنند که چگونه می‌توان در برابر تفکر افراطی و تکفیری مبارزه کرد. مردان و زنانی که آماده هستند به نام دین با یکدیگر متحد شده و دشمنان را ناامید کنند. با هم بیندیشند که دشمن چه ترفندهایی به کار گرفته که ما ندانیم چه داشته‌هایی داریم یا توانمندی ما را کم جلوه دهد.

وی با بیان اینکه در جهان معاصر ما پرچمی که امام (ره) برافراشتند، پرچم اتحاد مسلمانان با همه گویش و اقلیم‌هاست، گفت: امروز مسلمانان اشتراکات بسیاری دارند که در برابر آنچه ممکن است موجب اختلاف شود، تکلیف‌شان بسیار روشن است. این نقاط مشترک ما را کنار هم قرار داده و می‌تواند قدرت عظیم و توانایی بزرگی را در عالم پدید آورد و تمدن دینی را در عالم ایجاد کرده و در برابر همه تمدن‌های مدعی امروز عالم سر خود را بلند کرده و پرچم خود را برافراشته سازد و بگوید که ما در برابر همه تمدن‌های عالم برای سبک زندگی انسان معاصر روش و سبک داریم.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه این نقطه مشترک همه فرهیختگان در این نشست است و اجلاسیه و سی وششمین دوره کنفرانس وحدت پیام دارد، افزود: برای دشمنان پیام دارد که ما می‌خواهیم زندگی انسان معاصر بر اساس دین اسلام رقم بخورد. کسانی که فکر می‌کردند دین امری شخصی است و کاری به امور اجتماعی و فرهنگی و ... ندارد. اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، همه مسلمانان می‌خواهند مسلمان زندگی کنند و همه شئون بر اساس اسلام عمل شود. آنچه دشمن از آن می‌ترسد همین است.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی اول و دوم و فرو ریختن اتحاد شوروی، آنچه آنها را واداشته در برابر مسلمانان توطئه کنند این است که امروز چه عالمی می‌تواند در برابر نظام سلطه بایستد، گفت: بعد از مطالعات به این نتیجه رسیدند که آنچه می‌تواند در برابر نظام سلطه ایستادگی کند، اسلام است. بر همین اساس نقشه کشیدند تا اسلام را که مرکزیت آن در جمهوری اسلامی ایران پا گرفته است و در عالم موج و بیداری ایجاد می‌کند، تخریب سازند.

رئیس جمهور کشورمان بااشاره به تلاش استکبار برای جلوگیری از اتحاد مسلمانان، خاطر نشان کرد: دولت‌های وابسته در کشورهای اسلامی، امپراطوری رسانه‌ای برای تشویش در اذهان مسلمانان، راه انداختن گروه تکفیری و قتل و کشتار در بین مسلمانان، اهانت به مقدسات، رواج تفکر افراطی و تکفیری همه حلقه‌های یک زنجیر با هدف ایجاد تفرقه بین مسلمانان است. آنها تصمیم گرفتند این قدرت به نام دین و اسلام سربلند نکند. این نشست می‌تواند نقش آفرین باشد. نقش علما و تاریخ سازان و شما بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه امروز اتحاد برای ما نه یک تاکتیک بلکه یک راهبرد است، ادامه داد: امام خمینی (ره) همواره به این راهبرد اجتناب ناپذیر تأکید کردند. هر کسی بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد، با قلم و بیان، فعل یا ترک فعلش به تفرقه بین مذاهب اسلامی بپردازد، در مسیر دشمن حرکت کرده است. مساله اسلام هراسی را دشمن ایجاد کرد و با گسترش جریان تروریسم فتنه‌هایی در عالم اسلام بروز کرد. اما آنچه توطئه آنها را نقش بر آب کرد، ضرورت دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی  و بصیرت در دین بود و چهره‌های با بصیرت در جهلان اسلام بسیار نقش آفرین بودند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه شهدای ما در عالم اسلام در جهت بصیرت آفرینی نقش مهمی ایجاد کردند و امروز هم باید این مسیر طی شود تا جهاد تببین محقق شود، گفت: باید تبیین شود که دشمن با وجود جلوه قدرت، بسیار ناتوان است. شیطان بر قلب‌ها و دلهای آنها مسلط شده و نمی‌توانند نورانیت نور و استدلال و منطق را درک کنند. آنان که فکر می‌کردند نجات فلسطین در میز مذاکره است و می‌توان با آنها که منطق سرشان نمی‌شود، مذاکره کرد، اشتباه کردند. چرا که جریان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی پیروز شد.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس میثاق و پیمان نمی‌فهمد و بر آن پایدار نیست، تصریح کرد: تا دیروز ابتکار عمل به ظاهر در میز مذاکره بود اما پیام انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر دشمن بود که جواب داد. جنگ ۳۳ روزه نشان داد که راه پیروزی فقط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است. امروز با سرمایه بسیار می‌توان در برابر آنها ایستادگی گرد. ما ارتباط با جوامع اسلامی را به عنوان اولویت انتخاب کرده‌ایم.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه با کشورهای همسایه مشارکت داریم و مسلمانان برای نوع همکاری در اولویت سیاست خارجی ما هستند، گفت: در عین حال این را نیز می‌گوییم که عادی سازی روابط با دولتها برای رژیم صهیونیستی آنها را مصون نمی‌دارد. آیا مردم این کشورها هم عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را می‌پذیرند؟ به هیچ وجه مردم مسلمان این روابط را نمی‌پذیرد. تصور می‌کنند که این موضوع امنیت ساز است، اما هرگز اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه دشمنان در جوامع اسلامی جریان تفرقه را دنبال می‌کنند تا سلاح بفروشند و مساله اول جهان اسلام یعنی فلسطین و قدس شریف را به حاشیه برانند، ادامه داد: امروز همچنان فلسطین مساله جهان اسلام و مسلمانان است. همواره حرکت مسلمانان برای آزادی قدس شریف است.ما مبارزه با تکفیر را برنامه اصلی خود قرار داده‌ایم. قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و بسیاری از نیروهای مجاهد در منطقه هستند که منطقه را از وجود داعش پاکسازی کردند.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها خودشان در تریبون اعلام کردند که داعش را ما ایجاد کردیم. قهرمان مبارزه با تروریسم شهید قاسم سلیمانی است. آیا شهادت ایشان طرفداری از تروریست است یا مبارزه با آنها؟ آنها که مدعی حقوق بشر هستند، خودشان در برابر حقوق بشر قرار دارند. آنها امروز ناقض حقوق بشر هستند. هفتاد سال با فلسطین چه کردند؟ امروز فرهیختگان باید آگاه باشند که چه جنایتی امروز بر بشریت روا می‌شود. درک مشترک در این نشست حتماً می‌تواند به صلح پایدار در منطقه و کشورهای اسلامی منجر شود.

وی با بیان اینکه که باید داشته‌های خود را باید مرور کنیم و اشتراکات مذهبی و دینی دنبال شود، گفت: گفت‌وگوی نه تنها مذاهب بلکه گفت‌وگوی بین ادیان و اندیشه‌های مختلف باید پیگیری شود. این گفت‌وگوها می‌تواند بر اشتراکات تاکید کند. ارتباط نه فقط در حوزه فرهنگی بلکه در سایر حوزه‌ها یک ضرورت است و ما در دولت سیزدهم این امر را دنبال می‌کنیم و نکته بعدی این است که در نشست باید بر آنچه امروز به عنوان ضرورت جهان اسلام وجود دارد، تاکید شود یعنی حفظ وحدت و جلوگیری از تمرکز بر اختلافات و تعصبات. تفکر و اندیشه تکفیری مضر و خطرناک است و باید نگاه تقریبی را توسعه دهیم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.