وال استریت ژورنال: بن سلمان نمی‌خواهد برای دولت بایدن بیش از این مایه بگذارد


روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت، عربستان درخواست ایالات متحده برای تعویق تصمیم کاهش تولید نفت آن هم تنها به مدت یک ماه را رد کرد.

10/12/2022 12:36:24 PM
کد خبر: 9454

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت، عربستان درخواست ایالات متحده برای تعویق تصمیم کاهش تولید نفت آن هم تنها به مدت یک ماه را رد کرد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، این روزنامه نوشت، چند روز قبل از اقدام اوپک و متحدانش برای کاهش تولید نفت، مسوولان آمریکایی با همتایان سعودی و دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت در حوزه خلیج فارس تماس گرفته و درخواست کردند که تصمیم کاهش تولید نفت را فقط یک ماه به تعویق اندازند اما سعودی ها مخالفت کردند.

مسوولان آمریکایی به رهبران سعودی هشدار دادند که واشنگتن به کاهش تولید نفت به عنوان گزینه‌ای برای اتحاد با روسیه نگاه خواهد کرد و این اقدام حمایت کم رنگ ریاض از واشنگتن را تضعیف خواهد کرد.

اما به نوشته این روزنامه، مسوولان سعودی با این درخواست ها مخالفت کرده و آن را مانور سیاسی دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا دانستند که می‌خواهد از این طریق تا قبل از انتخابات میان دوره‌ای خبر بدی وجود نداشته باشد.

همچنین مسوولان آمریکایی برای تحریک سعودی‌ها جهت به تاخیر انداختن تصمیم کاهش تولید نفت به آنها گفتند که اگر قیمت نفت خام کاهش یابد آن را از بازار خریداری کرده و مخازن استراتژیک واشنگتن را پر خواهند کرد اما باز هم ریاض نپذیرفت.

وال استریت ژورنال نوشت، مخالفت عربستان در حالی صورت گرفته که چنین خرید کلانی از سوی آمریکا ممکن است قیمت نفت را پایین‌تر بیاورد.

در واکنش به این موضوع، مسوولان آمریکایی گفتند، دولت بایدن عدم مشارکت در همایش سرمایه‌گذاری پیشرو در طرح سرمایه‌گذاری آتیه در عربستان را بررسی خواهد کرد که قرار است طی ماه میلادی جاری برگزار شود.

به نوشته این روزنامه، سفر اخیر بایدن به عربستان محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را عصبانی کرده است. وی از اظهارات بایدن درمورد مرگ جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی ناراحت است و به مشاورانش گفته که نمی‌خواهد بیشتر از این برای دولت بایدن مایه بگذارد.

وال استریت ژورنال نوشت، مسوولان آمریکایی تاکید کردند که از میزان کاهش تولید نفت غافلگیر شده‌اند و تصور می‌کردند که اوپک تنها یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

این مسوولان آمریکایی در واکنش به مخالفت سعودی ها با درخواست واشنگتن گفتند که آرزوهای سعودی ها برای دستیابی به موشک‌های نقطه زن بیشتر از واشنگتن تقریبا به باد رفته است.

گروه اوپک پلاس در نشست خود که پنجم اکتبر برگزار شد با کاهش تولید نفت به اندازه یک میلیون بشکه در روز از اول نوامبر موافقت کردند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.