خواجه‌سروی: دروغگویانی که امنیت کشور را دچار خدشه کردند باید پاسخگو باشند/ قوه قضائیه به مبحث دروغگویی خواص ورود کند


عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه دروغگویانی که امنیت کشور را دچار خدشه کردند باید پاسخگو باشند، خواستار ورود قوه قضائیه به مبحث دروغگویی خواص شد.

10/17/2022 9:18:39 AM
کد خبر: 9476

به گزارش سارنا به نقل از فارس، غلامرضا خواجه سروی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه امنیت کشور مسئله مهمی است و یکی از  اقدامات مهم دولت هم تأمین امنیت است، گفت: هر کس یا گروه یا فردی که بخواهد امنیت کشور را خدشه‌دار کند باید پاسخگوی اقدامات خود باشد. مواردی که طی روزهای اخیر در جامعه شاهد آن هستیم، هدایت شده است و باید پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام افراد یا مؤسساتی که به ناامنی در جامعه دامن زده‌اند باید پاسخگوی اقدامات و گفته‌های خود باشند، خاطرنشان کرد: هر فردی باید درباره اقداماتی که انجام می‌دهد پاسخگو باشد، اگر سبب ناامنی شده‌اند و به اغتشاشات دامن زده‌اند باید پس از روشن شدن موضوعات و شفاف شدن مباحث، توضیح بدهند و درباره چیزهایی که گفته‌اند، طلب بخشش و توبه کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با افرادی که امنیت کشور را به هم ریخته‌اند به صورت مسالمت‌آمیز برخورد کرد، گفت: قوه قضائیه باید وارد عمل شود و این افراد باید به میزان انحرافی که در امنیت کشور خدشه‌ ایجاد کرده‌اند، هزینه بدهند. هزینه این اقدامات باید بالا و سنگین باشد تا این افراد نتوانند مجدد این عمل را تکرار کنند.

* افرادی که نظم و امنیت عمومی کشور را دچار خدشه کرده‌اند باید پاسخگو باشند

وی گفت: افرادی که نظم و امنیت عمومی کشور را دچار خدشه کرده‌اند باید پاسخگو باشند و به ازای اموال عمومی و خسارت‌هایی که وارد کرده‌اند هزینه بپردازند و جریمه شوند. باید خسارت‌هایی که به اموال عمومی و به اشخاص حقیقی وارد شده است از اموال این افراد پرداخت شود. نباید اغماضی صورت بگیرد، چرا که کشور از نظراقتصادی طی روزهای اخیر دچار مشکل شد. باید تسویه حساب مناسبی با این افراد صورت گیرد و برخورد منصفانه‌ای با آنها شود تا هزینه کاری که انجام داده‌اند را پرداخت کنند. 

خواجه سروی با تاکید بر اینکه دولت، قوه قضائیه و دستگاه‌های مسئول برای برخورد با دروغگویان و افرادی که با شایعه پراکنی امنیت کشور را دچار چالش کردند، باید منسجم عمل کنند، گفت: برخی افراد مطالبات به حقی دارند، اما باید توجه کرد که جای این مطالبات در آشوب‌ها و اغتشاشات خیابانی نیست، بلکه در جای مناسب، این مطالبات باید مطرح و به آنها پاسخ داده شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.