ایران - ژاپن؛ زیبا‌تر از فینال/ نبرد سرداران ایرانی با سامورایی‌ها


تیم ملی فوتبال ایران دوشنبه ساعت ۱۷:۳۰ در مرحله نیمه ‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به مصاف تیم ژاپن می‌رود.

1/27/2019 9:00:45 AM
کد خبر: 949

به گزارش سارنا به نقل از فارس، تیم ملی فوتبال ایران با ارایه بازی‌های زیبا، جذاب و منطقی بعد از ۱۵ سال به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا و ۴ تیم برتر قاره راه پیدا کره است و اکنون تیم ملی تا رسیدن به فینال جام و تحقق رویای طلایی ۴۳ ساله فقط یک گام دیگر فاصله دارد.

تیم ملی در این جام هنوز گلی دریافت نکرده و خط دفاعی فولادین دارد. ملی پوشان تحت هدایت کی روش در فاز هجومی نیز تیمی موفق نشان داده‌اند و گل‌های زیبایی به ثمر رسانده اند با این حال سخت‌ترین مسابقه تیم ملی در جام ملت‌ها مقابل ژاپن برگزار می‌شود.

ژاپن از روز ابتدا یکی از مدعیان قهرمانی جام بود هرچند این تیم با بردهای کاملا اقتصادی به این مرحله رسید. ژاپنی‌ها در حالی توانستند عربستان را شکست بدهند که یکی از کم فروغ‌ترین مسابقات خود را ارایه کردند و در آمار مسابقه، عربستانی از هر لحاظ برتر از ژاپن بود اما فوتبال اقتصادی ژاپنی‌ها عربستان را از گردونه رقابت‌ها کنار گذاشت.  برخی معتقدندکه ژاپن در حال حاضر با تیمی که در جام جهانی بازی می‌کرد فاصله دارد ژاپنی‌ها در جام جهانی یکی از بهترین تیم‌های آسیایی بودند اما اکنون از آن آمادگی آرمانی و ایده‌آل دور هستند ولی این دلیل نمی شود که تصور کنیم می‌توانیم خیلی راحت چشم بادامی‌ها را شکست بدهیم.

تیم ملی فوتبال ایران برعکس ژاپن با اقتدار به نیمه‌نهایی رسید و با ۳ گل زیبا و ارایه یک فوتبال منطقی و با برنامه چین را با سرمربی سرشناس ایتالیایی‌اش حذف کرد. مهم‌ترین دغدغه کی‌روش در این مسابقه غیبت طارمی در این مسابقه است. مهاجم تیم ملی ایران مقابل چینی خیلی راحت از داور کارت گرفت تا حساس‌ترین مسابقه این جام را از دست بدهد و از روی سکو نظاره‌گر بازی تیم ایران باشد. به قول خودش شاید خیریتی! در کار بوده است. به هر حال غیبت طارمی باعث تغییراتی در ترکیب تیم ملی ایران خواهد شد و شاید کریم انصاری‌فرد به ترکیب اصلی بازگردد. 

در خطوط هافبک و دفاع تیم ملی مشکل و کمبودی ندارد و اگر بازیکنان ایران مثل ۵ مسابقه قبلی با تمرکز بازی کنند بدون اغراق شکست ژاپن دور از دسترس نخواهد بود. سامورایی‌ها که خالق کارتون خاطره‌انگیز فوتبالیست‌ها هم هستند هم از رویارویی با ایران هراس دارند. سرداران ایرانی در این جام مقتدرانه بازی کرده‌اند. برعکس ژاپن در همان بازی اول مقابل ترکمنستان ۲ گل خورد و خط دفاع و دروازه‌‌اش نفوذپذیر نشان داده است.

کارلوس کی‌روش اگرچه گفته که کت قهرمانی برای تیم ملی بزرگ است! اما خیلی‌ها این جملات را عملیات فریب سرمربی تیم ملی عنوان می‌کنند. چون او پیش بینی کرده بود که استرالیا، کره جنوبی و ژاپن به نیمه‌نهایی می‌رسند که حداقل ۵۰ درصد این پیش‌بینی‌اش اشتباه از کار در آمد!

دوشنبه شب شاید ایران یکبار دیگر غرق در شادی شود و ملی پوشان ایرانی با شکست دادن ژاپن بعد از ۴۳ سال به فینال برسند البته فینال به اندازه بازی ایران و ژاپن زیبا و هیجا‌ن‌انگیز نخواهد  بود! پس همه منتظر یک عصر زمستانی فوتبالی و هیجا‌ن انگیز هستند و امیدوارند که با شکست دادن ژاپن بار دیگر کشور غرق در شادی شود و  همه مشکلات خود و بخصوص مشکلات اقتصادی را حداقل برای یک شب به فراموشی سپرده بسپارند!

 جیمز بث استرالیایی قضاوت این بازی مهم را برعهده دارد و امیدواریم این داور مثل هموطنش بنجامین ویلیامز در ۴ سال گذشته این بازی را قضاوت نکند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.