امیرعبداللهیان خطاب به همتای آذربایجانی: مخالف حضور بیگانگان در این منطقه هستیم


در تماس تلفنی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان برخی موضوعات دوجانبه و نیز مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

10/31/2022 9:19:56 AM
کد خبر: 9563

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به مناسبات خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و با اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در آستانه، بر تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان، تأکید کرد و افزود: ما همواره بر این باوریم که حضور بیگانگان در این منطقه شرایط را پیچیده‌تر می‌کند و ما مخالف این حضور هستیم.

 امیرعبداللهیان در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران راهکار درست حل اختلاف در قفقاز را در نشست 3+3 و مکانیسم‌های منطقه‌ای جست‌وجو می‌کند و همواره به تلاش‌های خود برای حل مشکل میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: ما امنیت منطقه را مقوله‌ای به‌هم‌پیوسته می‌دانیم و امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت منطقه و ایران می‌دانیم، و مخالفت خود را با هر گونه استقرار نیروی بیگانه در منطقه اعلام داشته‌ایم و آن را مغایر با صلح و ثبات و همکاری‌های منطقه‌ای می‌دانیم.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ارتباط مستقیم و مستمر وزرای خارجه دو کشور را نشانگر عمق روابط بین تهران و باکو دانست و گفت: ما برای این روابط ارزش و احترام قائل هستیم.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه از تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان و تشریح نتایج سفر به ارمنستان قدردانی کرد و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به صلح و ثبات منطقه‌ای را ستود.

بایراموف در پایان مخالفت خود را با استقرار نیروهای بیگانه در منطقه ابراز داشت و بر تداوم همکاری‌های منطقه‌ای از جمله در قالب نشست 3+3 برای کمک به ثبات و امنیت در منطقه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین از سفر پیشِ‌روی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به باکو استقبال کرد و آن را گام مهمی در راستای کمک به پیشرفت روابط دوجانبه توصیف کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.