حاج قاسم در راز و نیازهایش از خداوند چه خواسته بود؟


معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج در گفت‌وگو با تسنیم به نقل خاطره‌ای دلنشین از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

11/1/2022 8:49:11 AM
کد خبر: 9574

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، سردار حسین معروفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: این وصیت‌نامه حاج قاسم که در سال 98 بعد از شهادت او منتشر شد در آن سال نوشته نشده بود؛ این یک اندیشه است که می‌گوید "امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص)." و این اندیشه در همه وجود حاج قاسم نهادینه شده بود. حاج قاسم جمهوری اسلامی را اردوگاه و خیمه‌گاه رسول‌الله(ص) و سیدالشهدا(ع) و  انقلاب اسلامی را انقلاب خدا می‌دانست.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در نقل خاطره‌ای در این رابطه گفت:  حدود 25 سال قبل شهید گرانقدر سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده لشکر و فرمانده قرارگاه قدس بود و من خاطرم هست به میهمانسرا رفته بودم که حاجی من را دید و خیلی اصرار کرد که شام میهمان منزل آنها شوم و مرا به خانه برد و درب منزل را زد و به خانواده اعلام کرد معروفی شام میهمان ماست و شام مختصری که نان و پنیر و گردو بود صرف کردیم.

وی ادامه داد: بعد از صرف شام قصد داشتم به میهمانسرا برگردم اما حاج قاسم اجازه نداد و رفتیم به اتاقی در منزل برای استراحت که قبل از استراحت حاجی مطالبی را مطرح کرد که من سال‌ها امانت‌دار آن بودم؛ حاجی گفت "من از خداوند دو چیز خواسته‌ام؛ اول اینکه اگر بخواهم به انقلاب خدمت کنم باید خود را وقف کنم؛ وقف انقلاب، دین و مردم"؛ کسی که خودش را وقف کرد دنبال هیچ چیز جز اجرای رسالت نیست و برای اجرای رسالت زمان و مکان و لباس نمی‌شناسد.

سردار معروفی اضافه کرد: در ادامه حاج قاسم انگشت اشاره را به شقیقه زد که من هنوز حالت ایشان را در خاطر دارم و گفت "همچنین از خداوند خواسته‌ام آنقدر به من مشغله بدهد که من فکر گناه نکنم"؛ شهید نگفت گناه نکنم بلکه از فکر گناه هم دوری می‌جست؛ این همان حاج قاسمی است که رهبر معظم انقلاب بعد شهادت به منزل ایشان رفتند و به خانواده‌اش فرمودند "شهید سلیمانی از نفسش عبور کرده بود".

پوتین: ترور سردار سلیمانی جنایت بود/ غربی‌ها باد کاشتند ولی طوفان درو می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: چنین فردی امروز قهرمان جهان اسلام و  ایران اسلامی است و به نماد تبدیل شده و عکس این شهید بزرگوار در تمام خانه‌های ملت ایران از سنی و شیعه، اقوام مختلف، چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب زده  شده و همه او را نماد و قهرمان می‌دانند اما باید این را بدانید که این حاج قاسم محصول انقلاب اسلامی و محصول امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است؛ اگر مربی و استادی مثل امام(ره) و حضرت آقا نبود حاج قاسم تولید نمی‌شد؛ نگذاریم عده‌ای ظلم کنند به این دیده‌بان تیزبینی که امروز مراقب جهان اسلام  است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.