بازتاب پرتاب موفقیت آمیز ماهواره بر قائم ۱۰۰ در رسانه‌های عبری زبان


پرتاب موفقیت آمیز زیر مداری ماهواره بر قائم ۱۰۰ بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی داشت.

11/6/2022 8:56:16 AM
کد خبر: 9608

به گزارش سارزنا به نقل از تسنیم، رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی به سرعت اقدام به پوشش خبر این پرتاب موفقیت آمیز کرده و در عین حال از تحلیل‌های موذیانه خود هم دست بر نداشتند.

روزنامه معاریو در وبسایت خود در این رابطه نوشت: ایران اولین موشک ماهواره بر خود را به انجام رسانده و اسناد آنرا هم منتشر کرد.

به نوشته این این رسانه عبری زبان، موشک ماهواره بر مذکور قادر است تا ارتفاع 500 کیلومتری از زمین برسد و ظاهرا در پرتاب بعدی ماهواره‌ای از نوع ناهید را به مدار زمین خواهد برد.

به نوشته این رسانه صهیونیست، نیروی هوافضای سپاه پاسداران این آزمایش موشکی را که اولین نوع از این دست محسوب می‌شود را به انجام رسانده است.

روزنامه یدیعوت احارانوت هم در گزارشی در این رابطه نوشت: ایران موشک ماهواره بر سه مرحله‌ای را آزمایش کرد.

این رسانه در خبر کوتاهی در این زمینه نوشت: سپاه پاسداران ایران، موشک ماهواره بر قائم 100 که موشکی سه مرحله‌ای است و از سوخت جامد استفاده می‌کند را با موفقیت آزمایش کرد.

روزنامه هاارتص هم در گزارش خود به نقل از سردار امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه نوشت: این موشک قادر به حمل ماهواره‌ای به وزن حدود 80 کیلوگرم در فاصله 500 کیلومتر است.

در این بین واللا نیوز با تکرار اطلاعات رسانه‌های قبلی این ادعای همیشگی و بی پایه و اساس صهیونیستی را هم تکرار کرد و مدعی شد موشک‌های بالستیک از این نوع قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هم هستند.

این در حالی است که روزنامه یسرائیل هیوم در تحلیلی موذیانه در ذیل این خبر نوشت: تهران ادعا می‌کند، برنامه فضائی‌اش هم همانند برنامه‌ای هسته‌ای‌اش غیر نظامی و برای تحقیقات علمی است، اما ایالات متحده، کشورهای غربی و اسرائیل معتقدند این برنامه‌ها اهدافی نظامی دارند، چون می‌توان همین فناوری را برای شلیک موشک‌های بالستیک هم به کار برد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.