در مصاحبه با رویترز؛

آلیستر برت: انتظار ما برای عدم نفوذ ایران در عراق، خیالبافی است


معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه در مصاحبه ای اذعان کرد «این انتظار که ایران در عراق نفوذ نداشته باشد، خیالبافی است».

1/28/2019 9:20:59 AM
کد خبر: 961

به گزارش سارنا به نقل از مهر، «آلیستر برت» روز یکشنبه در مصاحبه خود با خبرگزاری رویترز که در محل سفارت انگلیس در بغداد انجام شد، به صراحت اذعان کرد که این انتظار که ایران در عراق نفوذ نداشته باشد، خیالبافی است.

معاون امور خاورمیانه در وزارت خارجه انگلیس همچنین گفت که «عراق باید اتکای اقتصادی خود به ایران را از بین برده و در حوزه انرژی خودکفا شود».

آلیستر در ادامه گفت: «مهم است که عراق این فرصت را بیابد تا آینده خود را در چارچوب روابط خارجی دنبال کند و اینکه اقتصاد این کشور قدرتمند شده و به ایران متکی نباشد».

برت به رغم ابراز تردید در مورد حتمی بودن برخورد نظامی میان آمریکا و ایران در عراق یا سوریه، در مورد «هرگونه رویارویی نظامی در اثر اشتباه محاسباتی» هشدار داد.

برت در بخشی دیگر از مصاحبه خود گفت که انگلیس همچنان نسبت به تهدید داعش در منطقه به ویژه پس از تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای خود از سوریه نگران است و اینکه لندن به حمایت از اقدامات بغداد در جهت مقابله با بقایای تروریستهای داعش ادامه می دهد.

گفتنی است که طی هفته های اخیر، تنشها میان رژیم صهیونیستی- متحد اصلی آمریکا در منطقه خاورمیانه- و ایران و متحدانش سوریه و عراق شدت یافته و رژیم صهیونیستی مواضع ایران در نزدیکی دمشق را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.