آغاز عملیات اجرایی مجتمع تولید متانول از گاز طبیعی در هرمزگان/ مخبر: ۲۰ شهر ساحلی جدید در نوار جنوبی کشور ساخته می‌شود


معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان به طور کامل اجرایی می‌شود گفت: در این راستا ۲۰شهر ساحلی جدید در نوار جنوبی کشور احداث می‌شود.

11/6/2022 9:00:08 AM
کد خبر: 9610

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، محمد مخبر شامگاه امروز در جلسه شورای اداری استان هرمزگان اظهار داشت: امروزه  به رغم عکسی که از کشور نمایش داده می‌شود، ایران در یک نقطه بسیاری خوبی قرار گرفته و در این مدت توانستیم گره‌های بسیار بزرگی را در فروش نفت، جابه‌جایی پول، تامین کالای اساسی، کرونا، استقراض و تورم پشت سر بگذاریم.

وی گفت: در بحث ثبات اقتصادی، تورم و سرمایه‌گذاری گام های بلندی برداشته شده و تا به امروز نزدیک به 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری، توافق و تفاهم انجام و یا در دست اقدام داریم. 

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای حل مشکلات کشور نگاه ما به ظرفیت‌های داخلی کشور بوده است و در بحث آب که امروز یکی از معضلات کشور است  هشت خط انتقال آب تعریف و در دست اجرا است. 

مخبر با بیان اینکه با این نگاه که پیشرفته‌‌ترین شهرهای دنیا در سواحل قرار گرفته‌اند تصریح‌کرد: در نوار جنوبی کشور  از ماهشهر تا چابهار 20 شهر  جدید در حال ساماندهی و احداث است.

وی با اشاره به ظرفیت ترانزیتی کشور تاکید‌ کرد: ما باید چند هزار کیلومتر راه‌آهن پر سرعت در کشور احداث کنیم و زمینه‌های رسیدن به این مهم نیز در کشور فراهم است. چرا که برای ما قابل قبول نیست که برای سفر از شهرهای جنوبی به مرکز کشور بیش از 10 ساعت مردم با قطارها زمان صرف کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح‌کرد: ما کشور را تا الان بر اساس درآمدها اداره کرد‌ه‌ایم در حالی که باید بر اساس دارایی‌ها اداره می‌کردیم؛ کشور چندهزار میلیارد دلار دارایی دارد و در حال کارکردن  برروی این مسئله هستیم تا بتوانیم این دارایی‌ها را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

مخبر در پایان اطمینان خاطر داد: هر چه آقای رئیس‌جمهور در سفر به استان هرمزگان قول دادند به طور حتم عملیاتی می شوند هر چند که ممکن است که تاخیر داشته باشد. اما شخص رئیس‌جمهور جلسه ای نبوده است که بر اجرای مصوبات سفرهای استانی خود تاکید نداشته باشند. 

دوستی استاندار هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به پروژه‌های نفتی تعریف شده در دولت سیزدهم برای استان هرمزگان اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها که حجم آن از کل پروژه‌هایی که از سال 1353 تاکنون اجرا شده بیشتر بوده است می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را حل و فصل کند.

وی با اشاره به کندی تخصیص اعتبار به بازسازی منازل سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان استان خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری شد. 

به گزارش تسنیم، در ابتدای این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس اسکله شماره هفتم و هشتم بندر پارسیان به بهره‌برداری رسید و همچنین عملیات اجرایی مجتمع تولید متانول از گاز طبیعی( پتروشیمی لورج) آغاز شد.

این مجتمع تولید متانول در حوزه زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بوده و قرار است در آینده و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمدهای صادراتی کشور به عنوان یکی از هاب‌های انرژی منطقه تبدیل شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.