عبور هشدارآمیز ده‌ها جنگنده و کشتی جنگی چین در نزدیکی تایوان


مقامات نظامی تایوان می‌گویند که ده‌ها هواپیمای چینی از آسمان این جزیره عبور کرده‌اند.

11/8/2022 8:53:29 AM
کد خبر: 9633

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، «دریاسالار چارلز ریچارد»، رئیس فرماندهی راهبردی نیروی دریایی آمریکا به تازگی هشدار داده است که ایالات متحده به زودی با یک درگیری طولانی با چین روبرو خواهد شد و این درگیری برخلاف آنچه قبلاً با آن روبرو بوده، اتفاق خواهد افتاد.

براساس گزارش اسپوتنیک، ریچارد در سمپوزیوم نیروی دریایی آمریکا گفت: «ما باید تغییراتی سریع و اساسی در روش دفاعی خود انجام دهیم. بحران اوکراین که ما در حال حاضر در آن هستیم، فقط یک آماده‌سازی بزرگ است و طولی نمی کشد که ما با اقدامات جدید جنگی روبرو می‌شویم که قبلا با آن ها روبرو نشده ایم.»

ریچارد با اشارره به موقعیت خطرناک آمریکا هشدار داد که کشتی به آرامی در حال غرق شدن است، زیرا چین سریعتر از ایالات متحده در حال ارائه قابلیت های نظامی جدید است و با این وضعیت چینی ها به زودی در میدان نبرد موقعیت برتری خواهند یافت.

این نظامی ارشد آمریکایی همچنین از رکود در سیستم نظامی آمریکا انتقاد کرد و گفت که هنر اصلی ارائه سریع سیستم های جدید است نه عقب ماندن از تحولات روز!

دریاسالار ریچارد در ادامه همچنین افزود که ایالات متحده در حال حاضر در زمینه موشکی از چین عقب تر است و چین نسلی از موشک های کروز با برد فوق العاده، مجموعه ای از انواع موشک های بالستیک و چندین نوع سلاح های مافوق صوت را به کار می گیرد که ایالات متحده هیچ پاسخی برای آنها ندارد.

به گفته این مقام آمریکایی، پکن دارای یک رادار با قابلیت شناسایی هواپیماهای رادارگریز و مجهز به جدیدترین کشتی های جنگی است که ناوگان F-22 و F-35 را در معرض تهدید و خطر قرار می دهد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.