شناسایی آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان/ همکاری قوه قضائیه و آموزش و پرورش


نشست تخصصی «واکاوی عوامل آسیب‌زا، چالش‌ها و فرصت‌های نسل جدید» با حضور قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

11/9/2022 2:04:42 PM
کد خبر: 9655

به گزارش سارنا به نقل از فارس، نشست تخصصی «واکاوی عوامل آسیب‌زا، چالش‌ها و فرصت‌های نسل جدید» با حضور قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

رضا مسعودی‌فر در این نشست تخصصی به عوامل آسیب‌زا و راهکارهای مقابله با آن اشاره کرد و گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به طور کلی در چهار بخش فعالیت می‌کند که در خصوص سه بخش می‌توانیم با وزارت آموزش و پرورش همکاری مستمر داشته باشیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت در حوزه حمایت از زنان و خانواده، حمایت از اطفال و نوجوانان و مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی است.

مسعودی‌فر به همکاری معاونت در زمینه‌ پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی با وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: شناسایی، مراقبت و درمان دانش‌آموزان پرخطر در زمینه آسیب‌های اجتماعی (طرح نماد)، تدوین محتوای مشترک در زمینه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی و نحوه مواجهه با آسیب‌های آن و فعال‌سازی بیشتر جامعه‌پذیری دانش‌آموزان می‌تواند از دیگر زمینه‌های همکاری فی‌مابین باشد.

در ادامه این جلسه معاونان و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش نکات خود را درباره جلسه بیان کرده و راهکارهای خود را ارائه دادند.

در پایان محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور ضمن قدردانی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برای همکاری‌های موثر به اهمیت گفتگو با دانش‌آموزان اشاره کرد و برگزاری نشست‌های مشترک را در این زمینه مهم دانست.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.