واشنگتن پست: دستیاران ترامپ پشت سر هم به کنگره دروغ گفته‌اند


روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره تحقیقات بازرس مولر گزارش داد که دستیاران و مشاوران ترامپ بارها و بارها به کنگره و پلیس اف بی آی دروغ گفته‌اند.

1/28/2019 9:40:06 AM
کد خبر: 968

به گزارش سارنا به نقل از  فارس، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره ادامه تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و ارتباط دستیاران «دونالد ترامپ» با مقامات روسی گزارش داد، آنها ماهها پیش از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری به افکار عمومی دروغ گفتند و پس از ورود ترامپ به کاخ سفید نیز آن را بارها تکرار کرده‌اند. آنها به کنگره دروغ گفتند درحالیکه نمایندگان در حال تحقیق در زمینه حمله به دموکراسی ایالات متحده بودند. آنها به پلیس فدرال هم دروغ تحویل داده‌اند در حالیکه می‌دانستند دروغ گفتن جرم است. 

بازرس «رابرت مولر» مسئول پرونده تحقیقات، براساس اتهامات و دادخواستهایی که طی 20 ماه گذشته مطرح شده است می‌گوید که برخی از نزدیکترین دوستان و مشاوران ترامپ در زمینه روابط خود با روسیه دروغ گفته‌اند.

روز جمعه مولر یک اتهام جدید مطرح کرد که طی آن «راجر استون» دستیار ترامپ را به دروغگویی به کنگره و تلاش برای به انحراف کشاندن مدارک شهودی در زمینه مداخله احتمالی روسیه در انتخابات 2016 متهم کرد. 

واشنگتن پست با بیان اینکه ترامپ و دستیارانش با رد  اتهامات این مسائل را موضوعاتی فرعی و غیرمرتبط با هدف تحقیقات رابرت مولر خوانده‌اند گزارش داد، اکنون سوال اصلی بازرس مولر این است که چرا این افراد دروغ می‌گویند و چه ارتباطی با جرائم مربوط به مداخله روسیه در انتخابات دارند. آیا هدف آنها این است که در روند پرونده مانع ایجاد کنند؟

آیا آنها دروغ می‌گویند تا از اثبات کمک روسیه به پیروزی ترامپ در انتخابات جلوگیری کنند؟ یا دروغهای آنها به دلایل شخصی است؟

 

این گزارش افزود، تا کنون رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ، معاون کمپین، مشاور سابق امنیت ملی، وکیل شخصی و مشاور سیاست خارجی کمپین انتخاباتی ترامپ همگی به دلیل دروغ گویی در ارتباط با تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات گناهکار شناخته شده‌اند و چندین فرد و شرکت دیگر نیز در همین ارتباط در مظان اتهام قرار دارند.

 

در آخرین مورد، راجر استون در ارتباط با مطلع بودن از طرحهای سایت افشاگر ویکی لیکس در انتخابات 2016، ارتباطش با «جولیان آسانژ» و همچنین انتشار ایمیلهای کنگره حزب موکرات و سرقت آن توسط عوامل اطلاعاتی روس به کنگره دروغ گفته است.

استون این اتهامات را رد کرده است و تاکید کرده است که در دادگاه از خود دفاع خواهد کرد.

پیش از این شبکه «ان. بی. سی» آمریکا به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، در مراحل پایانی است و انتظار می‌رود او از اواسط فوریه (اواخر بهمن ماه) به بعد، نتیجه تحقیقات را در گزارشی محرمانه به دادستان کل آمریکا ارائه کند.

مولر در تلاش است در تحقیقاتش به این سوال پاسخ دهد که آیا تیم انتخاباتی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا پیش از انتخابات با روسیه یا دولت‌های خارجی دیگر تبانی کرده است یا نه. ترامپ همچنین با این اتهام روبروست که با اخراج «جیمز کومی» رئیس وقت اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف. بی. آی) از اجرای قانون و پیشرفت تحقیقاتی که آن زمان در مورد ادعای دخالت روسیه در انتخابات در جریان بود، جلوگیری کرده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.