آسوشیتدپرس به نقل از سه مقام آمریکایی: موشک پدافند هوایی اوکراین، عامل انفجار در لهستان بود / این موشک، یک موشک روس را هدف قرار داده بود


خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سه مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت که برآوردهای اولیه نشان می دهد موشک پدافند هوایی اوکراین در خاک لهستان سقوط کرد. منابع مذکور افزودند که این موشک دیروز (۲۴ آبان) و در گرماگرم موشک باران تاسیسات تولید برق اوکراین، یک فروند موشک روس را هدف گرفته بود.

11/16/2022 10:33:56 AM
کد خبر: 9707

به گزارش سارنا به نقل از انتخاب و به نقل از ایرنا، مقام‌های آمریکایی امروز اعلام کردند که حمله موشکی به لهستان ناشی از سقوط موشک پدافند هوایی اوکراین بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سه مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت که برآوردهای اولیه نشان می دهد موشک پدافند هوایی اوکراین در خاک لهستان سقوط کرد.

منابع مذکور افزودند که این موشک دیروز (۲۴ آبان) و در گرماگرم موشک باران تاسیسات تولید برق اوکراین، یک فروند موشک روس را هدف قرار گرفته بود.

آندری دودا، رئیس جمهور لهستان ساعاتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقام های کشورش اطلاعات دقیقی در مورد این که چه کشوری موشکی را که در شرق این جمهوری سقوط کرد و به جان باختن دو تن انجامید ندارند.

وی گمانه زنی کرد که احتمالا موشک مزبور ساخت روسیه باشد.

دودا افزود: ما می دانیم که حمله موشکی روسیه به اوکراین در تمام طول روز ادامه داشته است. اما ما هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه چه کسی این موشک را پرتاب کرده است نداریم.

وی ادامه داد: تحقیقات در این زمینه در حال انجام است. من معتقدم که بازرسان متوجه خواهند شد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود: نیروهای ما هیچ حمله ای به مواضع همجوار با مرز اوکراین و لهستان انجام نداده اند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.