اداره کل ملی هوانوردی و فضایی آمریکا:

تا یک دهه دیگر رویای زندگی و کار روی ماه محقق خواهد شد


ناسا اخیرا اظهار کرده که فضانوردان تا یک دهه آینده روی ماه زندگی و کار خواهند کرد.

11/21/2022 8:41:10 AM
کد خبر: 9742

ناسا اخیرا اظهار کرده که فضانوردان تا یک دهه آینده روی ماه زندگی و کار خواهند کرد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا و به نقل از اسکای، ناسا قصد دارد طی یک دهه آینده فضانوردانی را به مدت دو ماه برای کار و زندگی به ماه بفرستد. به گفته ناسا اگر یک پایگاه با یک کابین قمری و یک خانه متحرک در ماه ایجاد کند، فضانوردان می‌توانند در هر بار سفر تا دو ماه در آنجا بمانند.

فضاپیمای آرتمیس ناسا هفته گذشته راهی ماه شد و یک کپسول نسل جدید را ۵۰ سال پس از آخرین ماموریت آپولو برای یک سفر بدون خدمه به دور ماه فرستاد.

هدف این پرتاب که پس از تاخیرهای متعد انجام شد، بازگرداندن فضانوردان به سطح ماه در این دهه و ایجاد پایگاهی پایدار در آنجا به عنوان پله‌ای برای اکتشافات انسانی آینده در مریخ است و اکنون ناسا گفته است که این برنامه در واقع یک گام مهم برای ارسال منظم خدمه به ماه و حتی برای ماندن آنها برای دوره‌های طولانی‌تر است.

این شرکت قصد دارد چیزی را که کمپ اصلی/پایگاه آرتمیس(Artemis Base Camp) می‌نامد ایجاد کند، که این کمپ دارای یک کابین قمری مدرن و حتی یک خانه متحرک است که به فضانوردان اجازه می‌دهد تا دو ماه در آنجا بمانند.

یک سخنگوی ناسا گفت: ناسا در چهار سال آینده بر روی شتاب ماموریت بازگشت انسانی کار خواهد کرد و پس از آن هر سال یک بار ماموریت سرنشین دار را به ماه ارسال خواهد کرد.

برای اینکه فضانوردان مکانی برای زندگی و کار در ماه داشته باشند، پایگاه آرتمیس این آژانس فضایی شامل یک کابین مدرن قمری، یک سطح نشین و حتی یک خانه متحرک خواهد بود.

ناسا گفت: ماموریت‌های اولیه شامل اقامت‌های کوتاه مدت در سطح ماه می‌شود، اما با تکامل کمپ اصلی، هدف این است که به خدمه اجازه دهیم هر بار خدمه تا دو ماه در سطح ماه بمانند. مأموریت سه هفته‌ای آرتمیس ۱ که اخیرا پرتاب شد شامل یک پرواز ۲۵ روزه اوریون است که کپسول را به حدود  فاصله۶۰ مایل(۹۷ کیلومتر) از سطح ماه می‌رساند و سپس در فاصله ۴۰ هزار مایلی(۶۴۴۰۰ کیلومتری) فراتر از ماه قرار می‌گیرد و پس از آن به زمین بازمی‌گردد.

انتظار می‌رود این کپسول در ۱۱ دسامبر در دریا آب فرود داشته باشد. در حالی که هیچ فضانوردی در این ماموریت نبود، این ماموریت گامی مهم برای بازگشت انسان به ماه پس از بیش از پنج دهه پس از فرود انسان روی ماه در ماموریت آپولو است. ۱۲ فضانورد در شش ماموریت آپولو از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ روی ماه گام نهادند.

پس از دهه‌ها تمرکز ناسا بر مدار پایینی زمین با شاتل‌های فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی، آرتمیس یک تغییر عمده در جهت برنامه پرواز فضایی انسان پس از آپولو را نشان می‌دهد.

ماموریت آرتمیس که نام آن از الهه شکار یونان باستان و خواهر دوقلوی آپولو نامگذاری شده است، قصد دارد فضانوردان را در اوایل سال ۲۰۲۵ به سطح ماه بازگرداند و ناسا قول داده است که نخستین زن و اولین فرد رنگین پوست را طی این ماموریت‌ها به ماه ببرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.