حزب‌الله حکم دادگاه بحرین علیه شیخ علی سلمان را محکوم کرد


حزب‌الله تأیید حبس ابد دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین و دو تن از معاونان وی را محکوم کرد.

1/29/2019 9:35:47 AM
کد خبر: 977

به گزارش سارنا به نقل از فارس، دوشنبه (دیروز) دادگاه تجدید نظر دولت آل خلیفه حکم حبس ابد شیخ علی سلمان، دبیرکل بزرگ‌ترین جمعیت سیاسی معارض در این کشور  و دو معاون وی «حسن سلطان وعلی الأسود» را تأیید کرد.

بر اساس گزارش «العهد»، حزب الله با صدور بیانیه‌ای این حکم را محکوم و اعلام کرد دولت بحرین به جای اینکه به اصلاح اشتباهات خود بپردازد به اقدامات توطئه‌آمیز سیاسی خود علیه شهروندان بحرینی که حقوق خود را مطالبه می‌کنند، افزایش داده است.

در ادامه این بیانیه آمده ، اتهامات کاذب علیه شیخ سلمان و دو معاون وی نمی‌تواند آزادگان بحرین را تضعیف کند بلکه بر صلابت و اصرار آنها برای دستیابی به حقوق مشروعشان خواهد افزود.

حزب‌الله تأکید کرد ورودی حقیقی برای حل بحران بحرین، آزادی بازداشت‌شدگان سیاسی، توقف سرکوب و تکیه بر زبان گفت‌وگو به عنوان تنها راه‌حل برای مشکلات به دور از دیکته‌های کشورهای همسایه خواهد بود.

 شیخ علی سلمان در سال ۲۰۱۴ بازداشت شده و در سال ۲۰۱۵ حکم حبس چهار ساله برای او صادر شد.

با وجود اینکه شیخ سلمان دوره محکومیت چهار ساله خود را به اتهام رهبری جریان اعتراضات مردمی بحرین که خواهان برخورداری از دموکراسی و عدالت بود، سپری کرد اما مقامات بحرین اتهام جدیدی با عنوان جاسوسی برای قطر به او وارد کرده و برای پنجمین سال شیخ سلمان را در زندان نگاه داشته‌اند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.