افزایش ۲ برابری عرضه آنتی بیوتیک و ایبوپروفن


مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: عرضه انواع آنتی بیوتیک و ایبوپروفن در داروخانه های سطح شهر در یک ماه گذشته بیش از ۲ برابر شده است.

11/26/2022 9:05:06 AM
کد خبر: 9771

به گزارش سارنا به نقل از مهر، محمد پیکان‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در رابطه با تأمین سوسپانسیون‌های آنتی بیوتیک در بازار، علاوه بر افزایش واردات به عنوان مکملی برای تأمین بازار، تولیدات داخلی نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی افزود: در مهر ماه امسال ۴.۵ میلیون واحد سوسپانسیون آنتی بیوتیک روانه بازار شده که این عدد در آبان ۱۴۰۱ به ۸.۵ میلیون واحد رسیده است که تأمین از هر دو مسیر تا اشباع بازار ادامه خواهد داشت.

پیکانپور ادامه داد: شربت و سوسپانسیون استامینوفن هم در مهر ماه ۱.۵ میلیون واحد روانه بازار شده بود که این رقم در آبان ۱۴۰۱ به ۶ میلیون واحد رسید.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تولید و عرضه سوسپانسیون ایبوپروفن در مهر ماه ۳۰۰ هزار واحد بوده که در آبان ۱۴۰۱ به ۲.۴ میلیون واحد افزایش یافته است.

پیکانپور افزود: با همت تولید کنندگان و همکاری عوامل زنجیره تأمین، مابقی اقلام دارویی هم به همین ترتیب در حال افزایش تولید و عرضه به بازار هستند و آثار آن به زودی در قفسه داروخانه‌ها قابل مشاهده خواهد بود.

حبیب احسنی پور

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.