رادیو رژیم صهیونیستی: مانورها هم نمی‌توانند حقیقت فروپاشی ارتش اسرائیل را کتمان کنند


با وجود آنکه ارتش اسرائیل از روز یکشنبه رزمایش‌های گسترده‌ای را در مرز شمالی فلسطین اشغالی و در طول مرز با نوار غزه آغاز کرده است اما این رزمایش‌ها هم نمی‌توانند واقعیت افول آن را کتمان کنند.

12/12/2022 8:42:25 AM
کد خبر: 9903

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، رادیو رژیم صهیونیستی به‌نقل از ژنرال‌های سابق ارتش اسرائیل اعلام کرد، دیگر انگیزه واقعی در نیروی انسانی ارتش اسرائیل به چشم نمی‌خورد و این امر بزرگترین نقطه ضعف آن محسوب می‌شود.

این رسانه عبری‌زبان در ادامه گزارش خود آورده است، علاوه بر 13 هزار نظامی کادر و احتیاط که برای افزایش آمادگی نظامی و جنگی یگان‌ها مشغول رزمایش در شمال هستند، ارتش اسرائیل رزمایش مشابهی را در مرزهای جنوبی با نوار غزه انجام می‌دهد، اما در آنجا اطلاعاتی در مورد حجم نیروها اعلام نشده است این در حالی است که ارتش مجبور است برای ادامه عملیات خود برای سرکوب گروه‌های مسلح (مقاومت) در کرانه باختری شمار بیشتری از نیروهای کادر و احتیاط را به این منطقه گسیل دارد و تعداد بیشتری از نیروهای مرزبانی را اطراف شهر قدس مستقر کند،
در همین راستا، رسانه‌های عربی به‌نقل از محافل نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، چهره‌ای تاریک از شرایط داخلی ارتش رژیم اشغالگر منتشر کرده خبر دادند این ارتش از نظر آمادگی در بحران شدیدی قرار دارد.

به‌اعتقاد کارشناسان ارتش اسرائیل با توجه به تصمیماتی که رهبران اسرائیل در سال‌های اخیر اتخاذ کردند، به‌شکلی بی‌سابقه دچار افت آمادگی شده است و راندمان نظامیان نیز کنار انگیزه آنها به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

ژنرال یتسحاک بریک، فرمانده اسبق دانشکده‌های نظامی در این رابطه گفت: می‌توان به برخی از تصمیمات که باعث بروز شکاف در نیروهای نظامی ‌شده‌اند اشاره کرد که یکی از آنها کاهش دوره خدمت سربازی و نیز مدت آموزشی است، امری که باعث شد ارتش اسرائیل دچار فقر تخصص و کاهش در شمار نظامیان به‌ویژه در نیروهای جنگی و یگان‌های پشتیبان جنگی باشد.

او در مقاله‌ای که در پایگاه صهیونیستی "میدا" منتشر شد، تأکید کرد: افسران و سربازان دیگر آمادگی خدمت در صفوف ارتش را برای دوره‌های طولانی‌مدت ندارند و تصمیم به بازگشت به خانه خود می‌گیرند.

ایتمار رایخیل رئیس سابق شعبه نیروی انسانی هم به این رسانه گفت: با فرا رسیدن سال  2025، نیروی هوایی 55 درصد از تخصص‌های خود را از دست خواهد داد، این زیان بلندمدت خواهد بود و در مهمترین منبع یعنی نیروی انسانی نمایان خواهد شد.

از این پس ما با کاهش مکانیک‌های هواپیما، کارمندان کنترل پرواز، تکنسین‌های سامانه‌های ویژه و برنامه‌ریزان عملیاتی مواجه خواهیم شد زیرا در زمان حاضر این عده در مقطع سنی 35 تا 45 سال قرار دارند و در سال 2025 همه آنها از چرخه فعالیت شغلی خارج می‌شوند و نیمی از آنها حداقل شغل خود را ترک می‌کنند و جای خود را به افرادی خواهند داد که تجربه و تخصص کافی در اختیار ندارند و این به آن معنی است که سطح نیروی هوایی به نصف کاهش خواهد یافت.

بریک در ادامه افزود: پدیده‌ای که رایخیل در مورد آن سخن گفت در تمامی بخش‌های دیگر ارتش اسرائیل هم به چشم می‌خورد و منحصر به نیروی هوایی نیست.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.