فاطمی‌امین کارت زرد گرفت/ مجلس از توضیحات وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو قانع نشد


نمایندگان مردم در مجلس از توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت گرانی خودرو قانع نشدند.

12/13/2022 11:52:22 AM
کد خبر: 9922

به گزارش سارنا به نقل از فارس،  نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 22 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال جلال رشیدی کوچی به همراه جمعی از نمایندگان از وزیر صمت درخصوص دلایل افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان علیرغم دستور و تاکید صریح رئیس‌جمهور و مخالفت مجلس، با 110 رأی موافق، 125 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 252 نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معدن در تشریح سوال مذکور از وزیر صمت گفت: در اجرای ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی سه شنبه مورخ  30/01/1401 ‌کمیسیون با حضور نمایندگان محترم عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال‌کننده و وزیر محترم مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال‌کنندگان از پاسخ های ارائه شده وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

در متن گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره سوال مذکور آمده است: متاسفانه شاهد هستیم بعد از 50 سال حمایت بی‌چون و چرا دولت‌ها و مجلس‌ها خودروسازی ما توان تامین نیاز داخل را نداشته و به روش‌های مختلف این ضعف خود را پوشانده و اقدام به افزایش قیمت‌ها می‌کند. این در حالی است روز به روز کیفیت محصولات کاهش و نارضایتی مردم بیشتر می شود. در آخرین اقدام خودروساز اقدام به افزایش قیمت 18 درصد محصولات خود کرده است در حالی هفته قبل از آن رییس جهمور بر عدم افزایش قیمت تاکید کرده بودند.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس نیز در تشریح سوال خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قصه خودرو، قصه شیرینی نیست، عنوان کرد: زمانی که آقای فاطمی‌امین تصدی وزارت صمت را برعهده گرفتند مشخصا دو قول را در برنامه‌های مختلف تکرار کردند.

وی دو قول وزیر صنعت را حذف قرعه‌کشی خودرو و ثبات قیمت عنوان و تصریح کرد: بنده و بسیاری از نمایندگان دیگر که سوال و استیضاح را مطرح می‌کنیم نه با دولت پدرکشتگی داریم و نه با هیچ یک از وزرا، بلکه حرف ما حرف مردم است. آقای رئیس‌جمهور نیز وعده‌های وزیر صمت را نیز تکرار کرده است.

وی اضافه کرد: آقای فاطمی‌امین در تاریخ 22 شهریور 1400 عنوان کرد که برای صنعت خودرو 2 برنامه شش ماهه و 2 ساله داریم که این دو برنامه به افزایش عرضه و عدم افزایش قیمت کمک می‌کند. امروز کلاه خود را قاضی کنید آیا قیمت خودرو افزایشی پیدا نکرده است، همین 2- 3 روز قبل ارزان ترین خودرو تولیدی شرکت سایپا 30 میلیون تومان گران شده است.

رشیدی کوچی افزود: در 25 مهر 1400 در حاشیه نشست اتاق بازرگانی نیز آقای فاطمی‌امین عنوان کرده است برنامه‌ای داریم تا قرعه‌کشی خودرو به زودی حذف شود، آیا قرعه‌کشی خودرو حذف شده، امروز انتهای سال 1401 قرار داریم ولی همچنان لاتاری برای قرعه‌کشی خودرو راه انداخته‌ایم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.