نقش‌آفرینی فرانسه، انگلیس و آلمان در اغتشاشات/ شبکه کردن نیروها در سفارتخانه‌های اروپایی


سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی و منطقه‌ای گفت که سفارت فرانسه با شبکه‌سازی برخی گردانندگان گالری‌ها، کافی‌شاپ و مکان‌های ورزشی و تعدادی از فارغ‌التحصیلان در آن کشور در آشوب‌های اخیر نقش‌آفرینی کرد.

12/18/2022 8:58:08 AM
کد خبر: 9964

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی و منطقه‌ای در نشست رسانه‌ای واکاوی آشوب‌های اخیر با شاخص‌های فکری و عملی شهید سلیمانی اظهار داشت: مکتب سردار سلیمانی، مکتب انقلاب اسلامی از حیث عملکرد و رویکرد است.

وی افزود: وقتی از مکتب انقلاب صحبت می‌کنیم در حقیقت از یک فلسفه، تئوری، بنیان‌ها و سیاست‌هایی حرف می‌زنیم که پایه‌های فکری انقلاب و جمهوری اسلامی را تشکیل داده‌اند. وقتی هم از مکتب شهید سلیمانی حرف می‌زنیم از یک تئوری در میدان و راه‌حل توام با موفقیت بزرگ‌ صحبت می‌کنیم که به شاخص تبدیل شده است.

زارعی ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی نشان داده است که تفکر حضرت امام و رهبر انقلاب در صحنه عمل به نتایج عالی رسیده است.

این کارشناسی سیاسی تصریح کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی با پدیده آشوب‌های اخیر مواجه شدیم که از شهریورماه به مدت هفتاد روز استمرار داشت. ما وقتی از مکتب شهید سلیمانی صحبت می‌کنیم از یک مکتب زنده صحبت می‌کنیم و امروز باید از منظر این شهید حوادث اخیر را مورد بررسی قرار دهیم.

وی اظهار داشت: قضایایی که در هفتاد روز اخیر پیش آمد اقدامی خیابانی بود که توسط عده‌ای به شکل ایراد خسارت به اموال مردم و ریختن خون انسان‌ها نمایان شد و مخالفان جمهوری اسلامی اعم از داخلی و خارجی پای کار آمدند تا به این حوادث ضریب دهند.

زارعی عنوان کرد: سلطنت‌طلبان و گروهک‌های تجزیه‌طلب به همراه منافقین که همگی پرونده سیاهی در جنایت علیه ملت ایران دارند در این آشوب‌ها به میدان آمدند. همچنین جریاناتی که برخی سفارتخانه‌ها در کافی‌شاپ‌ها، گالری‌ها و برخی مکان‌های ورزشی بوجود آوردند به هم شبکه شدند و در آشوب‌ها به میدان آمدند. سفارت فرانسه در تهران عمده گالری‌ها را شبکه کرد و به آن‌ها آموزش داد. علاوه بر این کسانی را که در فرانسه تحصیل کرده بودند در سفارت خود در تهران جمع کردند و به آن‌ها پول دادند و به یکدیگر مرتبط کردند. مشابه این اقدام توسط سفارتخانه‌های آلمان و انگلیس هم انجام شد.

وی عنوان کرد: همچنین برای این آشوب‌ها شعاری انتخاب شد که همه بتوانند زیر آن جمع شوند. در این حوادث طراحی پیچیده‌ای وجود داشت که از آن به نام جنگ ترکیبی یاد می‌شود. جنگ ترکیبی وسعتی بیش از انقلاب رنگی دارد و در آن اختلال‌هایی در شبکه اقتصادی، انتظامی، اطلاعاتی و مدیریت تحولات از طریق رخنه در کانون‌های تصمیم‌گیر ایجاد می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نقطه کانونی حملات دشمن رهبر انقلاب بود زیرا دشمن دریافته است هرگاه همه دستگاه‌ها از کار می‌افتند، رهبر انقلاب به میدان می‌آید و قضیه را مدیریت می‌کند. لذا دو هفته پیش از اغتشاشات شایعه مرگ رهبر انقلاب را توسط رسانه‌های رسمی خود مطرح کردند.

شهید سلیمانی بحران سوریه را پیش‌بینی کرد

زارعی در خصوص سیره سردار سلیمانی عنوان کرد: سردار سلیمانی در شناخت صحنه سرعت زیادی داشت. اگر انسان ابعاد یک حادثه‌ای را کوچک بشمارد، دیر به میدان می‌آید. لذا جمع کردن آن دشوار می‌شود. اولین خصوصیت سردار سلیمانی این بود که بحران‌شناس بود. وقتی سوریه در درعا دچار مشکلاتی شد، وی به دیدار بشار اسد رفت و به او گفت که به زودی شما درگیر یک بحران طولانی و عمیق می‌شوید که برای ساقط کردن دولت و تجزیه سوریه طراحی شده است.

وی ادامه داد: وقتی بوی حرکت داعش به سمت عراق استشمام شد سردار سلیمانی به دولت عراق هشدار داد که بزودی عراق درگیر بحران داعش می‌شود و ارتش برای مقابله با این بحران کفایت نمی‌کند.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای گفت: از منظر سردار سلیمانی وقتی دشمن رهبر یک جامعه را نشانه می‌گیرد، علامت تلاش برای ایجاد بحران است. از سوی دیگر تلاش‌هایی که برای دو دسته کردن مردم صورت می‌گرفت از منظر شهید سلیمانی علامت وقوع بحران بود.

وی اضافه کرد: از منظر سردار سلیمانی هرگاه به اسلام حمله شود و توسعه پیدا کند و از سوی دیگر به موجودیت ایران حمله شود، علامت تلاش برای ایجاد بحران است. همچنین از منظر این شهید هرگاه ارزش‌های دست اول یک ملت دچار حمله می‌شود، آن جامعه در آستانه مشکلات اساسی است.  

زارعی عنوان کرد: سردار سلیمانی در چنین شرایطی اعتقاد داشت که دستگاه‌ها باید کارهای خود را به صورت فوری انجام دهند. در همین حوادث اخیر شاهد تاخیر دستگاه‌ها در اقدامات ویژه خود بودیم که نشان دهنده آن است که آن‌ها در وقت حادثه کارویژه‌های خود را نمی‌شناسند.

این کارشناس سیاسی گفت: در دیدگاه شهید سلیمانی در این مواقع ابتدا باید رهبری را از تیررس حملات دشمن خارج کرد. به این معنا که اگر شخصیت‌های مهم از رهبری دفاع کنند، حمله به رهبری مشکل می‌شود. از سوی دیگر شهید سلیمانی معتقد بود که باید در راستای یکپارچگی مردم تلاش کرد و مانع از بروز شکاف و دودستگی بین مردم شد.

زراعی تصریح کرد: راهبرد دیگر شهید سلیمانی حضور مستقیم مسئولان در بطن ماجرا بود. شهید همدانی در روزهای بسیار سخت سوریه همسر و فرزند خود را به دمشق برده بود، در حالی که سوری‌ها خود منطقه را ترک کرده بودند. این حضور شهید همدانی یک علامتی بود از اینکه ما با تمام وجود به میدان آمده‌ایم. یا در ماجرای سیل خوزستان، علاوه بر اینکه شهید سلیمانی ظرفیت‌هایی که در اختیار داشت فعال کرد، خودش هم به میدان رفت.

وی گفت: شهید سلیمانی ذره‌ای تردید از شکست دشمن در دل نداشت و از نظر ایشان هیچ حادثه‌ای نیست که انقلاب اسلامی از پس آن برنیاید. حادثه اخیر از فتنه سال 88 بسیار بزرگ‌تر بود اما در نهایت همان تفکر و مکتب شهید سلیمانی این ماجرای سهمگین را با حداقل تلفات به سرانجام رساند و موجب شد دشمن یک گام به عقب برود و شکست را بپذیرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.