کره شمالی قول داد علیه "طرح نظامی" ژاپن اقدام کند


کره شمالی امروز (سه‌شنبه) بزرگترین طرح نظامی ژاپن از زمان جنگ جهانی دوم را محکوم کرد و متعهد شد در عمل نشان دهد که این اقدام چقدر "خطرناک" است.

12/20/2022 9:04:31 AM
کد خبر: 9985

کره شمالی امروز (سه‌شنبه) بزرگترین طرح نظامی ژاپن از زمان جنگ جهانی دوم را محکوم کرد و متعهد شد در عمل نشان دهد که این اقدام چقدر "خطرناک" است.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی تنها چند روز پس از آن انجام شد که ژاپن، چین را "بزرگ‌ترین چالش امنیتی" خود نامید و از بزرگ‌ترین طرح نظامی‌اش از زمان جنگ جهانی دوم رونمایی کرد.

این سخنگو تاکید کرد: این استراتژی امنیتی جدید ژاپن به طور موثری به یک "سیاست متهاجمانه جدید" رسمیت می‌بخشد و تغییری اساسی در محیط امنیتی شرق آسیا ایجاد می‌کند.

وی ضمن انتقاد از آمریکا به دلیل "تشویق و تحریک ژاپن" نسبت به این برنامه امنیتی خاطرنشان کرد: واشنگتن حق ندارد با تحریک ژاپن مشکلاتی را برای کره شمالی ایجاد کند.

این سخنگو که نامش ذکر نشده است، طی بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA منتشر شد، افزود: ما با اقدامات عملی خود نشان خواهیم داد که چقدر نسبت به تلاش‌های ناعادلانه و طمع‌کارانه‌ ژاپن درخصوص تحقق جاه‌طلبی‌هایش نگران و ناخرسند هستیم.

پیشتر توکیو اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۷ حدود ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور دفاعی خواهد کرد، این به آن معنا است که حدود ۱ درصد بیشتر از بودجه دفاعی فعلی صرف امور نظامی خواهد شد. بر اساس تولید ناخالص داخلی فعلی این کشور، هزینه سالانه دفاعی ژاپن معادل حدود ۸۰ میلیارد دلار خواهد شد. این میزان بودجه دفاعی، ژاپن را به دارنده سومین بودجه نظامی بزرگ جهان بعد از آمریکا و چین تبدیل خواهد کرد.

این تغییر در سیاست دفاعی و امنیتی ژاپن در حالی صورت می‌گیرد که این کشور به‌دنبال راه حلی برای مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای به‌ویژه از جانب چین و کره شمالی است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.